ABERLOURS SOFT TOUCH - ALLTSÅ GINNIS

Detta inlägg skulle jag publicerat i morse men vår bredband har legat nere hela dagen tills nu 21.00.
Bättre sent än aldrig!
 
ABERLOURS SOFT TOUCH FÖDD 3 MARS 2010 KL. 15.28 SOM NUMMER TVÅ I EN KULL 5 VALPAR.
 DET ÄR GINNIS DET.

Pappa  Aberlours I´m Still Standing (Pepsi) och mamma Aqualines K´laguna de Salade (Mezzi) fick sina fem valpar hemma hos Susanne

Här är dom 7 veckor. Aberlours Soft Touch, alltså vår Ginnis är i mitten. Den andra bruna är Sune. De svarta kan jag inte skilja åt här men det är Joy, Alfons och Pedro.

 TÄNK ATT MONSTRET FYLLER TRE ÅR IDAG!

FAST NU FÖR TIDEN SÅ FÅR JAG NOG BYTA SMEKNAMN PÅ HONOM.

SÖTNOS KANSKE?

 

KRULLTOTT PASSA SÅKLART FORTFARANDE.

EN PERRO SOM ÄR VÄLDIGT SOCIAL.

 

SOM FORTFARANDE INTE GÄRNA SLÄPPER SAKER IFRÅN SIG OM DE "RÅKAR" HAMNA I MUNNEN PÅ HONOM.

 

SOM BLIR ÖVERTAGGAD NÄR DET GÄLLER ATT LÄRA NYA SAKER.

 

SOM FORTFARANDE INTE TYCKER LINFÖRIGHET ÄR ETT TREVLIGT ORD PÅ NÅGOT KUL.

 

SOM KAN GÅ JÄTTEFINT INTILL MIN SIDA NÄR HAN SJÄLV FÅR BESTÄMMA.

 

SOM ÄR VÄLDIGT UPPMÄRKSAM PÅ MIG SÅ LÄNGE INTE NÅGOT ROLIGARE DYKER UPP.

TYP RÅDJUR ELLER NÅGON MOSTERHUND PÅ PROMENADMÖTEN.

 

SOM FORTFARANDE BLIR PÅ HELSPÄNN NÄR HAN SER VÅRA KATTER.

SOM FORTFARANDE ÄLSKAR SIN RÖDA FILT.

FAST NU ÄR DET FILT NUMMER TRE SOM ÄR PERFORERAD TILL MAX.

SOM OCKSÅ HADE LÄRT SIG EN DEL OLATER INNAN HAN FLYTTAD IN I VÅRT HUS.
SOM ATT GÖRA ALLA MÖBLER TILL SINA.
GÄRNA DÅ KÖKSSOFFAN.
ELLER MIN SÄNG
SOM VERKAR VARA DEN PERFEKTA SOVPLATSEN.
IBLAND KAN HAN NEDLÅTA SIG ATT UTNYTTJA GOLVET.
JOBBIG?
DET HAR JAG VÄL ALDRIG SAGT!
 
ELLER?

Första året med Ginnis var inte lätt.

Jag har verkligen fått arbeta hårt med alla hans "konstigheter" och vi fick också kastrera honom.

Stressmage och utfall mot allt som rörde sig och mot hundar.

Han har dock alltid älskat alla människor och är en glad hund, förutom då han har fått en stressatack.

Vi har tränat hårt Ginnis och jag fast resultatet inte alltid har blivit perfekt!

MEN - han har alltid varit mycket arbetsvillig.

Även om det har visat sig på väldigt konstigt sätt då och då.

 

Vi har gått massor med kurser på Brukshundsklubben:

Nybörjarkurs, Påbyggnadskurs i allmänlydnad, Nybörjarkyrs i Rallylydnad, Påbyggnadskurs i Rallylydnad två gånger och startar snart vår tredje gång (skan den som ger sig, haha) Appellkurs/spår, Aktivitetskurser där vi tränat spår, uppletande, sök, viltspår, lydnad osv, osv.

Vi har varit på Perroträffar där jag också fått hjälp och råd av Petre Staaf.

Vi har varit på en massa träffar med "Träning med gänget". OSV,

Nu har vi också provat Specialsök.

 

Jag går utbildning för att kunna vara skrivare vid tävlingar i Rallylydnad

och

jag ska vara hjälptränare i Fortsättningskursen i allmänlydnad.

(Har jag tala om att jag är lat?)

Vi ska fortsätta med Aktivitetskurserna (två stycken) och ännu en gång träna för att kunna klara Appellklassen/spår och bli uppflyttade.

PUH!

Vi jobbar mycket med det mentala.

OCH SÅKLART MED DET SOCIALA!

PERROPROMENADERNA!

JAG BARA SÄGER DET!

UNDERBARA PERROPROMENADER!

 

VI LÄNGTAR REDAN!

OCH - som Susanne skrev - HAN ÄR MYCKET ARBETSVILLIG!

NU ÄR VERKLIGEN GINNIS EN STOR KILLE!
FAST LITEN.....
PERFEKT!

Han har blivit betydligt ljusare i pälsen så det försvenskade Guinness får stå för rekordboken i stället för det mörka ölet.

REKORD I TRÄNING UTAN REKORDRESULTAT KANSKE.

MEN!

HAN ÄR EN HÄRLIGT CHARMIG  HUND! 

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN GINNIS!

GINNIS HAR FIRAT SIN DAG PÅ ETT SÄTT SOM HAN INTE ALLS GILLADE!
HOS VETERINÄREN!
HAN STRETADE OCH DROG FÖR ATT KOMMA DÄRIFRÅN OCH VISSTE INTE ATT DET BARA VAR DEN ÅRLIGA VACCINATIONEN.

VISST HAR HAN EN FANTASTISK NOS?

DET VISADE HAN I LÖRDAGS NÄR VI TRÄNADE SPÅ MED MÅNGA STÖRNINGAR.

PÅ VILKET SÄTT FÅR NI VETA SNART.

#1 - - Susanne:

Jag har nog inte berättat att Ginnis är född hemma hos Helene och Doen (som äger mamma Mezzi) i Halmstad. Jag var såklart med och Jenny hann också dit för att se sitt stjärnskott födas. När han var 4 veckor flyttade hela gänget hem till mig.

Klart att Ginnis är trevlig! Han har ju en fantastisk matte. Du lat? Jovisst i så fall är jag också superlat...

#2 - - pia wennersten:

Grattis till fina Ginnis.Han har allt fått en drömtillvaro hemma hos dig.Pussa på honom från oss.
Kram Pia,Evita och Thea

#3 - - Anonym:

Visst är han en underbar hund. Pigg och glad, precis som sin matte. Lika träningsvillig som hon. Många grattis Ginnis till de 3 åren hälsar Tosca med matte

#4 - - Katarina:

Än en gång grattis till världens bästa Ginnis! Vilken tur att du kom till Margareta. Tänk om vi aldrig fått läsa om era många äventyr och upptåg, då hade vår värld varit mycket, mycket fattigare. Du har en fantastiskt söt nos, och en ännu gulligare Matte. Och lat är hon definitivt inte, då vet jag inte vad man ska kalla resten av våra mattar och hussar... Vi ses på nästa PP!
Woff från Balder med familj

#5 - - Petra & Timja:

Grattis till söta Ginnis!