EN UNDERBART VACKER OCH ROFYLLD PLATS

 
 
IGÅR HADE VI URNSÄTTNING I ASKLUNDEN PÅ SKOGSKYRKOGÅRDEN I KALMAR.
 
Mamma vilar nu på en plats som hon skulle ha gillat.
Och dessutom kommer det att finnas en minnesbricka där också pappa finns med.
Vi valde det blå klotet längst fram till höger.

Tyvärr var inte mässingsplatta klar.
Vi smyckade platsen med ljus och blommor.

Lotta (till vänster) läste en fin dikt.

Jag hade gjort ett foto av dikten och vi hängde upp den på pelaren.

Det blev en fin stund tillsammans, alla vi fyra barn plus storasysters två döttrar
och den enes man och äldste son.
(Fr v. Lotta, Maria, Albin, Anders, Birgitta, Stefan och Johanna)

Vi gick och åt på Oxhagshemmets restaurang som ligger alldeles intill.
Oxhagshemmet var mammas hem de senaste dryga tre åren.
 
En del åt obegripligt nog ÄRTSOPPA - FRIVILLIGT!
Inte jag.
 
Innan jag åkte tillbaka till Karlshamn tog Stefan och jag en långrunda med Ginnis.
Vi avslutande rundan vid Asklunden och då var gravplatsen iordningställd.
Egentligen får inte hundar vara på begravningsplatser i Kalmar men vi struntade i det.
Precis som jag gjort många gånger tidigare.
Och där var flera hundar vid Asklunden som ligger i ytteränden av kyrkogården.
Det var som en kvinna med hund sade.
"Får rådjuren vara där så får väl hundarna."
 
Det var så fint vid pelaren med det blå klotet.


Och alldeles intill finns en damm med karpar.

EN UNDERBART VACKER OCH ROFYLLD PLATS!
 
HÄR SKA JAG OCKSÅ VILA SÅ SMÅNINGOM.
 
JA, INTE I DAMMEN FÖRSTÅS.......