SKYLL INTE PÅ MIG, MATTE!

 

MIN MATTE SÄGER ATT JAG ÄR OLYDIG.
 
Men det är väl tur för henne.
Annars hade hon inte haft något att skriva om.
 
Men jag tycker att hon är orättvis.
 
Jag kan väl inte hjälpa att hon slänger mina leksaker efter sig i trädgården.
Kan jag det kanske???
 
Hur ska jag kunna veta att vi ska åka iväg med bilen när mina leksaker ligger och lockar?
 
Nu börjar jag fatta.
 
Nu åkte kopplet på också.
 
Men min trasseltrasa kan väl få följa med?
 
 SNÄLLA MATTE!
 
Jaså inte det.
Surpuppa där!
 
Då får den väl ligga vid grinden tills vi kommer hem igen då.  
 
 Fast det är ganska kul att åka till Långasjönäs också matte.
 
Men kan jag hjälpa att jag inte kan läsa, matte?
 
Det var väl inte JAG som tog av kopplet?
 
Va´ det det kanske?
 
Men asch!
Det är inga andra här.
Då kan man väl få springa lös lite.
 
Och vatten finns det gott om.

 
HÄRLIGT!
 
Fast matte säger att jag inte får bada.
 
Vad skulle vi då göra här?

Bara letar pinnar är väldigt tjatigt.
Ja, det är matte som tycker det.
Inte jag.
 
Man måste väl i alla fall få känna LITE på vattnet.
 
Annars hade vi lika väl kunnat vara kvar hemma. 
 
Titta bara på de andra djuren.
 
Dom får minsann vara i vattnet. 
 
Nu skulle Freja varit med. Hon hade jagat bort varenda fågel tror jag.
 
Men jag är LYDIG så jag låter dom vara. 
 
Fiskmås och Kanadagäss säger matte att det är.
Det finns många fler.
 
 Vi går en bit till matte.
 
Det finns mer vatten hela vägen.
Om jag gömmer mig så ser kanske inte matte att jag hoppar i.
 
Men vad nu då?
En skylt till som jag inte kan läsa. 
 
Men vadå badplats.

Här är ju ändå ingen som badar.
 
Och matte har inte satt på mig kopplet.
Så då badar jag.
 
Jag är ingen hund.
Jag är en Perro.
 
Oj då!
Matte säger att det betyder hund.
 
Jag får väl vänta ett tag med doppet då.
 
Fick vi inte ens VARA på badplatsen.
Så löjligt tycker jag.
Jag stör väl ingen.
 
Lika bra vi går.
 
Vad är det här för spännande vid stranden? 

DET LUKTAR KORV.
Det gillar jag.
Fråga dom som känner mig.

Men på grillplatser brukar det brinna.
 
Bäst att släcka så gott det går.
 
Nej, nu MÅSTE jag snart få bada. 

 
 Matte säger att det är för kallt men det struntar jag i.
 
Jag lyssnar inte på henne.
 
Om jag stoppar ner huvudet i vattnet så hör jag inget alls.
Det kan ju inte jag hjälpas. 

Men oj!
Det finns en massa pinnar i vattnet också.
Dom måst jag försöka få upp. 
 
Pinnarna på land kan ta slut.
Det gäller att vara väl förberedd.
 
Jag försöker krafsa iland dom med tassen.
Hoppas det går.
 
Nej pinnen var för står.
Får dyka ner en gång till.
 
Matte säger att jag ser ut som en ankstjärt.
Fast jag vet inte vad det är.
Säkert något bra.
 
Men matte!
 
Tog du inte med någon handduk?
 
 Och du säger att jag inte lyssnar.
 
Skyll inte på mig om jag blir skitig.

Nu går vi till bilen för jag är våt och kall.
 
Vadå?
 
Är det mitt eget fel?
 
Ska du skylla på mig!
 
Det var ju DU som lät mig gå vid allt vatten utan koppel.
 

JAG ÄR SÅÅ
 
Nu måste jag vila mig.
 
STÖR MIG INTE DÅ! 
#1 - - Anonym:

Ginnis du har HELT rätt såklart!
Kram Kram, bi ses snart!