SPRING-TIME MED MIN HELKNÄPPA HUND men jag blev taggad!

 
 
VAD ÄR NU DETTA?
INTE SKA JAG VÄL SPRINGA?
Det är säkert Ginnis som ska springa.
 
Och det gör han ju gärna.
 
Jag däremot springer bara om Ginnis sätter fart rakt in i slånbärssnåren där vildsvinen bor.
 
LUGN!
 
Jag springer inte EFTER honom utan IFRÅN honom.
 
Då kan jag lugnt räkna med att han kommer sättande.
Han vill nämligen inte att matte försvinner.
 
Nu är inte risken så stor att jag försvinner när jag springer.
 
Jag blir snabbt stillastående.
Eller gör  bara SMÅ gymnastiska rörelser för att hålla värmen uppe.
 

Nu verkar det förstås som om jag missuppfattat hela grejen!

Men min knäppa hund fick vårkänslor idag!
 
Jag är inte säker på om han trots allt har missuppfattat det hela han också.
 
Det verkade som om han trodde det var sommar.
 
STORHETSVANSINNE HAR HAN ALLTID HAFT.

Varför nöja sig med småpinnar?
 
Idag gick vi i alla fall en runda ner till bryggan.
 
Det var inte precis soligt men ändå ganska skönt.
 
Lite soldis.
 
Och vad gjorde den knäppa hunden tror ni?
 
Ut i vattnet! 
Väder: känns som Vind:6 m/s S
Luftfuktighet:81%
Lufttryck:1022 hPa
Sikt:5 km
YTVATTENTEMPERATUREN 3 GRADET.
Visserligen plusgrader men VÄLDIGT få.

 
Jag lockade honom tillbaka till bryggan.
 
Inte precis badväder enligt min mening.
 
Utom möjligen för isbjörnar.
Men det är väl ingen isbjörn jag har?
Eller?
 
Är han kanske en gräsand?
 
Nähä!
 
Men dom är kul att kolla på.

Pinnar lockar alltid Ginnis.
Och världen är full av pinnar. 

Men matte varför ska jag stå på bryggan och tugga pinnar?

Dom ska väl kastas i vattnet så jag får hoppa i?
Tänker du inte göra det? 

DÅ HOPPAR JAG VÄL ÄNDÅ!
 
TVÅ GÅNGER FÖR SÄKERHETS SKULL.
 
SÅ JAG HINNER KÄNNA EFTER ORDENTLIGT. 

Som tur var så var det lågvatten.
 
Det blev i alla fall inget simmande för Ginnis.
 
BARA springa omkring i vattnet.

Sedan tror den knäppa hunden att jag ska kasta pinnar ut i vattnet.
 
 
TROR HAN ATT JAG ÄR DUM????
 
Jag undrar vem som är dummast?
 
Det måste vara Ginnis som på vägen hem passade på att bajsa.
 
Det är förstås inte så dumt.
 
MEN HAN ÄR VÄL HELKNÄPP NÄR HAN EFTER 100 METER VÄNDER OM FÖR ATT KÄKA UPP FÄRSVARAN OCH FORTFARANDE RYKANDE VARM SOM HAN LÄMNAT EFTER SIG!
 
Jag fick dock stopp på honom i tid.
 
HEM!
 
Jag hade blivit sugen på trädgårdsarbete.
 
RIKTIGT TAGGAD!

Det vill säga.
 
Jag skulle bära bort en massa skräp från tomten.
Bland annat en massa grenar från vår jättestora Honungsros som jag varit tvungen att kapa rejält vid stormen i vintras.
Den var nämligen på väg att trilla helt och hållet.
 
Nu blev jag i alla fall taggad.
 
Fastnade med andra ord i all rostaggarna när jag bar bort grenarna.
 
Men bort på komposten hamnade alla grenarna.
 
Och även vinterdekorationerna.
 
Inte ett barr blev kvar!
 
 Skottkärran fylldes med diverse skräp.

Ginnis hängde med hela tiden.
Tur att han rörde sig eftersom han var ganska våt.
Och skitig!

Dags att gå in igen.
 
Vi var ganska trötta efter några timmar i vårvädret.
 
Ginnis för att han hade haft "spring-time" och jag för att jag varit så taggad.
 
Det blev annan time i stället.
 
#1 - - Margareta och Ginnis:

De flesta kommentarerna får jag nu för tiden via fb.
Det är roligt när någon skriver där.
Ännu roligare är att kunna bevara positiva inlägg här i bloggen.
Jag tar mig friheten att kopiera vad Britt-Marie och Birgitta har skrivit.
Sådana kommentarer sporrar mig att fortsätta skriva även om det tar tid med bildredigering och texter.
Här är alltså kopiorna på kommenterer på fb.

Britt-Marie Larsson Jättefina foton ! och som vanligt roliga kommentarer ,SUPERDUPERBRA !!

Birgitta Svedin Alltid så härliga inlägg med så mycket humor, snälla fortsätt så vi får läsa allt roligt du skriver.