VA´DÅ TÄVLINGSLYDNAD?

 
 
NÄR JAG GICK MIN FÖRSKOLLÄRARUTBILDNING FICK JAG VETA ATT DET VAR VÄLDIGT VIKTIGT MED
"IN- OCH UTANDNING".
 
DET ÄR VÄL SJÄLVKLART TÄNKER DEN KLOKE.
ANNARS SKULLE MAN JU DÖ.
 
Och det är kanske det man menade.
 
Men tanken var att man skulle varva lugna och livliga aktiviteter för barnen.
 
FÖRST SPÄNNA SEDAN SPÄNNA AV.
 
KONCENTRERA SIG OCH SEDAN SLAPPNA AV.
 
Nu är jag väldigt mycker mer för de sistnämnda uppmaningarna.
 
Ja, jag vill såklart båda andas in och ut men sedan.........
 
LUGNT SPÄNNA AV - SLAPPNA AV

Även om Ginnis ser lite lidande ut så hade han faktiskt val sittläget själv.
 
Det är klart att man måste få slappa även om man är på träning i Tävlingslydnad eller hur?

"Somliga" har kanske lite svårare att slänga sig ner på marken och bara slappa.
Fast det är klart!
Har man en sådan här tröja så är det inte lätt.
Då måste man kanske gå omkring. 

Eller har jag bara fotat vid fel tillfällen.
 
På tal om att fota vid fel tillfälle så gjorde jag världens miss när jag skulle filma Lisa och Malva.
 
Alltså när de inte slappade som här.

Jag skulle filma Lisa och Malva när de körde läggande, inkallning och ställande.
 
Nu ska jag berätta vad som fanns på filmen!
 
MIN TRÖJA OCH MINA FÖTTER!
Jag tror inte Lisa var särskilt nöjd med den filmen.
 
Lisa tog ett mycket bättre foto på Ginnis och mig som ni så överst i inlägget.
 
Men jag kan tala om att Lisa och Malva gjorde jättebra ifrån sig på träningen.
 
MYCKET DUKTIGA!
 
Men jag har ingen bild........
 
Men vi tränade såklart också.
Ni trodde väl inget annat?
 
Lite inandning och koncentration på livliga aktiviteter blev det allt.
 
 
Hazta har varit väldigt försiktig med främmande människor.
Vilken förändring!
 
Inte undra på att Kalle är glad.
Bra jobbat!

Ginnis och min träning gick också riktigt bra.
 
Inga fullträffar men fullt godkänt tycker jag.
Fick lite beröm av Carina.
Hon är snäll hon!
 
FAST VI SLAPPAR GÄRNA ELLER VAD TYCKER DU?
 
INTE DET?
 
I startgroparna  för livliga aktiviteter!  
Många skriver kommentarer via fb men det vore kul om DU skrev något här också! 
#1 - - Maggan och AVve:

Vad mysigt ni har det! Vi hade det inte lika avslappnat. Vi fick traska runt hela kvällen, trots det blev jag attackerad av mygg och knott! Kram till er