VILKEN FEGIS!

 
 
  
 
DET ÄR JAG DET!
 
HÄR TACKAR JAG GLATT JA TILL ATT ÅKA IVÄG OCH TRÄNA RALLYLYDNAD TILLSAMMANS MED ETT ANTAL GOA PERROÄGARE.
 
Det vill säga hem till Helen i Oxie.
 
Susanne hade fixat ihop ett gäng glada perroägare för ett par dagars träning.

Den yngsta som var med var Vibeke med Niña.

Den äldsta var en skitgammal tant som snart ska bli gammelfarmor och dessutom gnäller på sin hund.

Vi träffades i fredags vid Käglinge naturområde.
 
Man kan lugnt säga att det var varmt!
 
Termometern stod på 27 grader!
 
Det var alltså läge att låta hundarna bada innan vi drog igång med rallyträningen.
 
Det vill säga att det var vår tanke att de skulle få bada.
 
Men där var upptaget av en hundägare med två Softisar som hade abonnerat på badbaljan.
 
All vår väntan bliver lång......
 
Från vänster är det Petra med Timja, Susanne med Shandi och Bella, Sara med Gunnar
och Helen med Caesar och Cocos.

Det var inte Susannes melodi.
Att sitta sysslolös menar jag.
 
Det var förresten ingen som gillade att vänta, varken tvåbenta eller fyrbenta. 
 
ÄNTLIGEN!
 
Har jag sagt att vi var där med vattenhundar?
 
Lille Gunnar var lite försiktig och fick hjälp av matte.
 
Här är långsimmarna alltså Bella, Niña och Ginnis.
 
Ginnis i sitt rätta element.

Jag kan inte säga att det blev full fart på träningen i rallylydnad efteråt.
 
DET VAR VARMT!
 
Helene fixade två slingor.
Och visst sjutton tränade vi. 
 
Sara och Gunnar
 
Susanne och Shandi
 
Jane och Salsa
 
Vibeke och Niña
 
Petra och Timja

Ja, Ginnis och jag tränade också med ganska gott resultat.
 
Belöning efter med favorittrasan.
(I bakgrunden ligger Vibekes mamma Pia som tyvärr inte fastnade på bild mer än så)

Hem till Helene och hennes familj för att fixa mat - och dryck.
 
VILKET UNDERBART HUS OCH TRÄDGÅRD!
OCH VILKEN ALTAN!

Somliga hundar nöjde sig med att ligga på gräsmattan.
Cocos och Bella

Cocos och Caesar
 
Gunnar snuffade runt för sig själv.

Cocos höll koll.

 Andra hittade bättre platser.

Timja och Ginnis följdes åt mest hela kvällen.

Vilken underbar kväll med trevligt sällskap och supergod mat!
 
Tack Roberto att du grillade perfekt fläskfilé!

Och vilka goda såser som somliga hade fixat!
 
Trevligt också att träffa yngste sonen i huset och hans flickvän! 

På lördagen var det dags för intensivträning i rallylydnad på Oxie Brukshundsklubb.
 
Då kom också Katarina och Zõe

och Iwona och Bianca.

Helene tränade med Bella.

Och Susanne med Shandi.

Vibeke och Niña var inte där.
 
Men det var Jane och Salsa. 
 
SÖT!

TVÅ SÖTA!
 Alltså Sara och Gunnar.
 
Ginnis och jag tränade såklart också.
Med varierat resultat.
 
Vi byggde två nybörjarbanor.
Sedan blev det också en mästarbana eftersom Cocos och Bianca var på den nivån.
 
Inte fattar jag hur man kommer dit.
 
På förmiddagen var Ginnis väldigt okoncentrerad.
Helene provade att gå med honom i stället för mig.
 
Men då kollade Ginnis bara vart jag hade tagit vägen så det gick inte alls.

Dags för fikapaus!
 
Och låta Ginnis coola ner.
 
Och alla andra också.
 
Nästan alla.

Efter fikat så tränade Helene Cocos på mästarbanan.
 
Och Ginnis fungerade mycket bättre på banorna.
 
 Men nu kommer vi till det ögonblicket där jag fegade ut!
 
 

Vi var alla anmälda till officiell tävling i rallylydnad i Skurup på söndagsmorgonen.
 
Jag bestämde mig trots detta att åka hem.
 
Från min sida var det mycket tvekan fram och tillbaka men jag tror ändå att jag fattade rätt beslut.
 
Det var ett par till som inte tävlade - av olika anledningar som jag inte nämner här.
Jag är väl hänsynsfull!
 
Vi avslutade med platsliggning och sittande och då är Ginnis duktig!
 
GINNIS HÄLSAR
PUSS PÅ ER!
(Här är det Salsa och Ginnis som pussas)
#1 - - Bozze & Swalorna:

Bozze tittar avundsjukt på bilderna. Han funderar själv på att starta en kurs i rallyolydnad. Ginnis får gärna vara med. Man ska vara så olydig som möjligt medan man springer rally mellan benen på folk. Matte tittar avundsjukt på bilderna och sedan sorgset på Bozze. Husse tittar i kylskåpet efter en kall öl. Ni verkar ha haft det jättekul och mysigt. Det kan väl knappt bli bättre.