STÄLL INTE UT HUNDEN I LOKAL MED GULA GOLV!

Jag var på hundutställning i Växjö 1 november 2015.
Det var såklart trevligt.
Mina vana trogen fotograferade jag en hel del.
Men jag konstaterade snabbt att det var inte alls särskilt bra att ställa ut en hund på knallgula golv.
Färgerna på fotona blev väldigt konstiga.
I alla fall mina.
Kunde väl såklart inte ställa in kameran rätt.
Jag kan förstås inte ställa ut en hund på rätt sätt heller.
 
Men det är jag nog inte ensam om.
Hmmm.
Men Tazzo blev andra bästa hane efter Ramita de Palma Pedro.
 
Bästa hane och dessutom BIM blev Uffe, alltså Aberlours Don´t stop Me Now. 
Susanne ställde ut honom också.
Finfina Uffe!
Eftersom Uffe och Tazzo skulle ställas samtidigt när det gällde att kora bästa hane så fick jag ta hand om Tazzo.
Tazzo blev tredje bästa hane med Excellent och CK i alla fall.
Man kan väl säga att Susanne är bättre på att ställa hundar än vad jag är.
Trots allt!
Även om Tazzo började galoppera när det var dags att springa runt.
Och öronen hamnade på sniskan i galoppen.
Men Tazzo gör allt om han bara får godis.
Han är i alla fall väldigt lätta att ha när domaren kollar honom.
Domaren var förresten en fransyska vid namn Catherine Lebret.
Kul att se Annelies och Ulriks lilla gossevalp Lamirada Amber Basil. 
 
Här är lie andra perros som jag inte vet namnen på.
Jag tror det var 18 perros anmälda. 
Marita visar upp en av sina fina hundar.
Här är en till, alltså bästa unghundshanen.
Lite andra.
Susanne hade såklart sina två tikar med sig.
Aberlours Maxine men jag tror att detta är Shandi.
Jag har faktiskt lite svårt att se skillnad så här på bild.
Shandi blev i alla fall BIR.
Problemet var bara att Maxine också skulle ställas för att kora bästa tiken.
Då fick jag ta hand om henne.
Och det kan jag säga gjorde jag på ett ururselt sätt.
Hon ville inte alls stå utan satte sig ner hela tiden. 
Susanne du får rätta mig om jag har fel!
Slutligen fick jag ta hand om Uffe när BIR och Bim skulle koras.
Resultatet vet ni redan.
Sedan skulle det bli gruppfoton!
Jag höll Maxine och Tazzo.
Det gillade Tazzo väldigt mycket eftersom Maxine löpte.
Domaren höll Shandi och Susanne Uffe.
Suddig bild men i alla fall.......
Väldigt mycket bättre!
Jag vet faktiskt inte vem som tog bilderna som jag har snott.
Hoppas i alla fall att det är OK.
Ja, ni ser väl att Tazzo var väldigt intresserad av Maxine?
Det är jag som är huvudlös.
Stämmer ganska bra det!
När vi kom hem satte sig Tazzo i soffan vid fönstret och ylade.
Av någon anledning.
Att jag har tappat huvudet fullständigt ska ni få veta alldeles snart! 
  
#1 - - Katarina:

Inte tappar du huvudet inte. Ditt huvud är ju både ordentligt påskruvat och fullt av klokheter!
Grattis till fina resultat i Växjö. Tycker bilderna var finfina fastän det var gult golv.
Kram från Spanskalandet!!!