PERROPROMENADEN VID NYTORPET

Nu har det gått en dryg vecka sedan vi genomförde en perropromenad vid Nytorpet.
Jag har inte fått "ändan ur vagnen" tidigare.
Eller rättare sagt har jag inte hunnit.
Ni förstår!
Man blir lite seg när man blir pensionär.
Man sover längre, äter frukost längre, latar sig längre.
Ja, ja!
Ni fattar säkert.
Undanflykter alltihop.
Men nu ska nu få MASSOR med bilder från lördagen den 26 september. 
UNDERBART!
Tänk att det kom FEMTON perrosar med sina stora och små ägare.
Tazzo (tv)och Ginnis (th) fick bli mottagningskommitté. 
I alla fall till att börja med.
Sedan åkte de in i bilen där de stod och skällde hej vilt när den ena hunden efter den andra kom.  
Det blev  ju inte bättre när Maggan med Isa, 3,5 månader och Avve var en av de första som kom.
Kompisarna! 
Konstigt bara att så många kom från så konstiga håll.
Jag som skrivit en så bra vägbeskrivning, haha.
Jag skyller på att de inte hade läst så noga.
Så det så.
Nu blir det också lite förvillande med namnen.
Två Kenth kom med fruar och hundar.
Först var Elisabeth, Kenth med lilla Alice, fyra månader.
Fast vart tog Kenth vägen?
Sedan kom Anneli och Kenth "sillen" med lilla Dante, 4 månader.
Men vart tog Kenth vägen? Han höll sig undan väldigt länge kan jag säga.
Sedan blev det ännu mer förvirring.
Eller i alla fall lite speciellt.
För här kommer Lena och Viking med Donna.
Det var väl inget konstigt med det???
Men sedan kom en FYRBENT Viking.
Jag tror att Viking var 9 månader.
Hur gamla matte och husse är har jag ingen aning om.
Sådant brukar alltid stå i veckotidningar men här struntar vi i det.
Matte och husse heter i alla fall Linda och Marcus.
Men var håller alla hussar hus?
Men titta!
Här kommer Kenth som är husse till Alice (matte Elisabeth syns längst bak) travande tillsammans med Lena och Meja som äger August.
August var "old boy" i detta sammanhang.
Men slog bara NEO med några månader.
Ja ni fattar väl att August är med Meja och Lena på bilden.
Neo kom förstås med Ann-Christine och Peter.
Men Tina går du via GPS:en också?
Magnus och Milo hittar säkert ändå.
Men vilken parkering stannade ni vid?
 
Nu är det inte så många fler att presentera.
Ja,ja!
Jag har inte glömt Olof, Jimmy eller Erika som äger Tintin.
Ni ser väl Erika?
Kanske inte så mycket förstås.
Och Texas tänkte tydligen gå hem innan vi började med promenaden.
Men Stina och Linda (Linda nummer två) äger alltså Texas.
Dags att bekanta sig lite före rundan runt Lilla Kroksjön.
Men har jag inte glömt någon?
Jo!
Eller det har jag inte alls men Jeanette och hennes son (asch! Jag HAR glömt något! Söta sonens namn) kom lite senare tillsammans med Mysan.
Nu vet jag att sonen heter HUGO!
Skönt att Mysan slapp vara ensam tik denna gång.
NU GÅR VI!
Erika som är Tintins matte (ni vet hon med de röda skosulorna) fick hålla Ginnis och Tazzo när jag fotograferade.
Här är delar av gänget.
Nu slutar jag snart att tala om vilka som är på bilderna.
Men längst till vänster på denna bild dyker Marcus upp för första gång. Han som är husse till mörkbruna Viking.
Det var inte lätt att fotografera alla eftersom en del försökte slå världsrekord i rundan runt Lilla Kroksjön.
Men Peter vände i alla fall tillbaka med Neo.
Vi samlades i alla fall alla i fårhagen.
Där kunde hundarna bekanta sig med varandra utan koppel.
Och leka lite.
Fast Tintin ville mysa med matte och husse ett tag också.
Lena försökte få August att posera.
Han var föga intresserad.
Men snyggt blev det till slut.
Jag säger bara det!
ALICE!
Och dessutom finfina lillhusse till Tintin.
Alltså Olof.
Så gick vi vidare igen.
Elisabeth, Anneli och Kenth (Elisabeths man).
Men har ni sett på sjutton!
Vem kommer där bak om inte Kent nummer två!
Annelis man.
Nu vet ni hur han ser ut haha!
Varför blev denna bild så suddig.
Milo var den mest välpälsade i gruppen.
På väg till äng nummer två hittade Tazzo ett hatobjekt.
Tintin och han rök ihop trots eller kanske just för att de var kopplade.
Inget alvarligt hände mer än att Tazzo fick höra alla fula ord jag kunde för tillfället.
Och dessutom koppeltvång ett tag.
Men August försökte få igång en pinnlek med Erika.
Och Ginnis sprang omkring och försökte tigga godis hos alla.
Texas var väldigt intresserad av August.
Sa´ jag att Ginnis tigg godis och mys hos alla?
Lilla Mysan med matte.
Ginnis ställer sig in hos alla.
Texas
Gissa om Tazzo tyckte det var orättvist att få ha koppel på sig!
Viking, Neo, Milo och Tintin
Neo och Avve
Vet ni vad Ginnis gjorde?
Isa var yngst.
Vilket underbart litet busfrö!
Framme vid grillplatsen blev det bad.
För hundarna alltså.
Tazzo fick komma lös igen.
När vi skulle grilla blev hundarna kopplade igen.
Linda och Texas
Men titta där!
Grillmästaren själv i samspråk med Magnus och Tina.
Jag tror inte Milo sade särskilt mycket.
Donna är kullsyster till Loke som nu bor i Spanien med matte husse och Balder.
Jag ville ta ett fint kort på Donna men hon var lite närgången haha.
Nu får ni kolla själva.
Undrar vad Ginnis vill?
Men har ni sett på make!
Alltså maken till Anneli och husse till Dante.
Vågar du bada Dante?
Lilla goa Avve!
ISA!
Man smälter!
Dantegosse i våtdress.
Undrar vad Viking och Donna kollar på?
Det är en härlig grillplats vid Lilla Kroksjön.
Två fängslade på olika sätt.
Finaste Neo!
Tintin
Ingen kommentar!
Grillmästaren hann också med att äta.
Nu är det dags att vara ärlig.
Varför kan jag inte låt bli att lägga näsan i blöt?
Här möts nya människor och gör upp planer på att träffas.
Och så tror jag att de inte kan träffas utan mig!
 Kenth, Anneli och Maggan. 
Så roligt att det var flera valpar med på träffen och att de kan fortsätta att träffas!
Ni FÅR träffas utan mig!
Hahaha!
Viking är också en valp men några månader äldre.
DANTE!!!
Och sist men inte minst Alice.
Ni bor alla så nära varandra så att det är superlätt att ta kontakt.
Ni har fått en maillista och jag kommer att skicka ut en komplett och hoppas på att ni tar kontakt med varandra.
Jag är så glad att ni alla kom även om jag inte hann prata med alla så särskilt mycket.
Hoppas att vi ses alla igen!
Och jag hoppas att ni som inte kunde vara med denna gång kommer med när vi ordnar en promenad igen.
Planen är att ordna en träff i november.
TUSEN TACK ALLA FÖR ATT NI GJORDE SÅ ATT DAGEN BLEV UNDERBAR!
Både Tazzo och Ginnis hälsar detsamma!  
 
#1 - - Pelle Israelson:

TACK Margareta!!! Underbart att se alla bilder på alla människor, hundar och inte minst "vår" lilla Alice! Ni verkar haft en toppendag!

#2 - - Pelle Israelson:

TACK Margareta!!! Underbart att se alla bilder på alla människor, hundar och inte minst "vår" lilla Alice! Ni verkar haft en toppendag!

#3 - - Katarina:

Nej meeeeen - vilka underbara bilder Margareta! Jag är sååå glad över att se att ni var så många, även utan Balder och Loke ( som ju håller ställningarna för Blekinge/Skåne-Perros här i Spanien!!!) speciellt glad är jag förståss över att se bilder på Donna och hennes familj, vi är ju liksom släkt! (Lokes helsyster!) vilka goa valpisar i hade med på träffen, mitt hjärta smälter.... Jag skickar åxå en speciell hälsning till grillmästaren, the one and only Garnbödaren😀 Och slutligen, varför gillar ALLA hundar Peter? Luktar han speciellt gott eller är han bara speciellt gosig? Vem vet? (Kanske Neo???) To be continued... Som dom säger i det stora landet over there!
Besos a todos d'Espana!
Katarina, Jan Ove, Balder & Loke 🇪🇸