HAN FÅR JOBBA HÅRT NU DEN DÄR TAZZO

INTE NOG MED ATT TAZZO OCH JAG TRÄNADE FÖR UTSTÄLLNING I TORSDAGS.
Susanne har hotat med att jag måste ställa Tazzo själv i Hässleholm.
Hur nu det ska gå om hon menar allvar med sitt hot.
I alla fall var vi på bästa Elins träning i Ronneby.
Det är alltså jag som behöver träna.
Det blev inte så många bilder för Elin körde hårt med oss.
Alltså inga bilder när vi verkligen var i farten så att säga.
Vi var nio personer som tränade tror jag.
En lagom grupp.
Alla finns inte med på bild.
Jag var tvungen att koncentrera mig på träningen.
Hmmmmm!
Här är två vana utställare som det har gått bra för.
Elins Jenny blev BIM i helgen.
Duktig "liten" tös alltså.
Här kommer en pigg och lekfull valp.
Söt söt i ringen!
Ni ser väl att detta är en eurasier som visade vackraste sidan till, haha.
Vacker från alla håll förresten.
Det här ekipaget har jag aldrig träffat tidigare.
 Så var det då Tazzogossen.
Elin körde som sagt hårt med oss.
Springa, springa, springa.
Ja, ja Elin!
Lite snällare denna gång.
Vi fick faktiskt GÅ flera varv också.
Men jag tror att vi klarade springandet ganska bra trots allt.
Men såhär får jag inte ställa Tazzo.
Han står snyggast om jag ställer honom från liggande. 
Får man göra så?
Han springer snyggt. 
Men det gör inte jag. 
Men!
Lugn bara lugn.
Det var i vila som jag tog denna sneda och konstiga bild. 
SEDAN TRÄNADE VI RALLYLYDNAD I LÖRDAGS. 
I lördags var det då återigen dags för fortsättningskursen i rallylydnad.
 
Där känner jag mig lite säkrare.
Men det var inte värt att jag var för styv i korken.
Vi skulle nämligen först gå en tipsrunda med enbart frågor om rallylydnadsregler.
Jag som certifierad skrivare borde ha kunnat alla frågor.
Men icke sa´Nicke.
Men det blev i alla fall åtta rätt av tio.
Ingen hade fler rätt.
Det var i alla fall en tröst.
Här är våra tipskamrater.
 Vi hade tur med vädret till att börja med.
Soligt och skönt.
Till att börja med som sagt!
Vi skulle gå en kort bana, en lång bana och en slinga.
Åsa visade vid banvandring.
Som ni ser är jag duktig på att ta bilder både på hundar och människor bakifrån.
 Hundarna fick såkart vara uppbundna lite här och där under tiden. 
 Anna med Ella fick börja på den korta banan.
Ännu en eurasier som inte bara visar bakdelen.
Vilken tur! 
Men lite bakdelskontroll fick jag på bild här också.
Det måste vara något sjukligt från min sida. 
 Sedan var det Tazzos och min tur.
Är du beredd gossen? 
Fast det var mycket att nosa på också. 
Vi började om och då gick det ganska bra ändå.
Snacka om bakdelar!
Kolla på filmsnutten så får ni se hur långt vi kom innan det gick åt skogen. 
 Helt plötsligt fick Tazzo för sig att han inte skulle "sitta framför".
Trots att jag har tränat det hemma ganska mycket.
Men det gick till slut trots allt.
Tazzo gör ALLT för lite godis!
Dags för den andra banan och träning på slingan.
Tazzo fick vila.
Eller bäst att kalla det passivitetsträning.
Och så skulle vi fika.
Då började det att regna!
 Och Tazzo speedade upp sig.
Ella tröttnade på hans uppvaktning.
Hon ville sitta ifred hos matte. 
De här två finingarna fick vara ifred.
Så gick vi hemåt i regnet.
Men värre skulle det bli på söndagen! 
 DÅ VAR VI PÅ AKTIVITETSKURS MED AGILITYTRÄNING.
MER OM DEN TRÄNINGEN I NÄSTA BLOGGINLÄGG.