SEDAN BAR DET AV LÄNGS LYCKÅLEDEN

DEL 2
NU KOMMER FORTSÄTTNING NUMMER ETT PÅ VANDRINGEN MED GÄNGET I SÖNDAGS.
DET BLIR ALLTSÅ ÄNNU ETT INLÄGG SÅ SMÅNINGOM.
 Efter att alla hade samlats i Lyckeby
och de som forslat bilar till vårt slutmål hade kommmit tillbaka så gav vi oss då iväg.
Leden går mellan Lyckåvallen och Lyckeåborg.
Och som sagt står det att den är 6 kilometer fast via GPS-mätning gick vi 8 kilometer. 
Som ett lemmeltåg längs med ån.
Och med sikte på fikapausen!
För mig började det redan kännas dags för kaffe.
Men Elisabeth hade andra planer haha.
Lite lydnadsträning först. 
Det blev en lång rad av ekipage längs med vägen utmed ån.
Sitt!
Sitt kvar!
Närmast Mats, Karin och Bessie.
Ligg!
Ligg kvar!
Ser ni mannen som kommer vandrande förbi oss.
Han blev ofrivilligt en bra störning.
Och alla hundarna låg kvar och mannen försvann bort.
Elisabeth och Dolly närmast.
Rätta mig om jag har fel!
I alla fall nästan alla hundar låg kvar.
Det blev ju lite tjatigt ibland kan jag tänka att Bessie tyckte.
Färden fortsatte och vi människor njöt av naturen - och alla fina hus som låg på andra sidan ån.
Hundarna struntade i omgivningen.
Det fanns mycket att nosa på.
Och dessutom skulle hundarna hopp upp på bänkarna som vi passerade.
Så till nästa stopp och lite passeringsövningar. 
Maria och Scott närmast.
Och så vidare.
Får man inte hoppa i ån för att bada eller dricka vatten så tar man det som finns som ersättning.
Eller får man vatten i skål.
Gömde du dig för Agnes Basse?
Eller fick Annelie inte fram vattnet tillräckligt fort?
Men Lena!
Var det verkligen vatten du gav till Agnes?
Eller hade du tagit med dig fel?
Kanske vin?
Diesel fick i alla fall riktigt vatten av Bosse.
Precis som Casper av Lena och Linnea
Jan, Elisabeth och Dolly.
Labben är en lånehund som jag inte kan namnet på
Här hade det helt klart legat ett hus tidigare.
Marken var täckt med krokus.
Fantastiskt vackert!
Sedan bar det uppför.
Framme vid nästa äng!
Eller rättare sagt kohage.
Här går tydligen kor under sommaren.
Tur att de inte var utsläppta ännu.
För här blev det träning igen.
Elisabeth dirigerade.
Och vi lyssnade - och utförde.
Håkan med Chili och Bosse med Diesel
Ingemar med Bruno
Ja, de flesta utförde i alla fall.
Springa?
Jag?
Nej jag fotograferade istället.
Man ska gör det man är bäst på.
Eller i alla fall bättre på.
Det hade Tazzo och Ginnis inget emot.
Vi SKULLE träna ligg också.
Här är den manliga avdelningen i gänget.
Närmast står Håkan med Vesta.
Ingemar och Bruno
Är detta Ylva, Mats ocg Sabbath?
Eller är det kanske Annette, Uwe och Henry?
Eller vem är det som står längst fram?
Det är ju Annette med Henry och bakom står Ylva med Sabbath.
Så ska det nog vara.
Men Basse!
Du skulle ligga kvar.
Agnes tyckte inte att hon behövde lägga sig.
Hon är ju så nära marken ändå.
Så gick vi igen men Tazzo och Ginnis tyckte jag sölade alldeles för mycket.
Tänk om de går ifrån oss!
Det vore verkligen inte bra.
Jag har noll lokalsinne.
Men jag måste fotografera för sjutton!
 Det är är Ylva och Sababath.
Nu vet jag det.
En tjusig pudel är det i alla fall.
Och så backe ner.
Och upp för en av otaliga stegar.
Och tro det om ni vill!
Vi gick nerför också.
Inte konstigt att GPS:en mätte upp 8 km.
NU BÖRJADE VI NÄRMA OSS!
RASTPLATS!
OCH FIKAPAUS!
Elisabeths Ami hoppades på något gott.
Tazzo och Ginnis tyckte det var pest att bli fängslade.
Ginnis talade om det ganska ljudligt.
I alla fall i början.
Vilken underbar fikaplats! 
Och underbart väder!
Mayas matte Kerstin till höger med en väninna som hade ett dubbelnamn.
Pia någonting??
Som jag såkart har glömt.
Jag kan inte ens skylla på åldern för jag har alltid haft lika svårt för namn.
 Koncentration 
 
Och mys.
Jag passade också på att ta lite extra bilder på alla hundarna som var uppbundna.
Jag hann knappt fika färdigt.
Men hundbilder är kul tycker jag.
Men dem får ni se i nästa - OCH SISTA - blogginlägget från denna vandring.
Ja, ja!
Ni kan väl få ett smakprov då.
På Tazzo och Ginnis haha!
FORTSÄTTNING FÖLJER EN ANNAN DAG!
MÅNGA BILDER KVAR LÄNGS MED ÅN.
#1 - - Ylva Torstenson:

Vilka härliga bilder! ,,,och roliga kommentarer😀
Den tjusiga storpudeln heter Sabbath med ägare Ylva o Mats,bor i Asarum.

Härlig promenad som kändes ordentligt i kroppen, ingenting för soffpotatisar!
Mvh Ylva🐩🐾

Svar: Tack Ylva för informationen! Ledsen att jag har skrivit fel namn. Ska ändra det nu.
Margareta