PERROPROMENADEN I VETTEKULLA/KARLSHAMN 7 FEBRUARI 2016

NU KÄRA VÄNNER BLIR DET MASSOR MED BILDER FRÅN PERROTRÄFFEN!
Jag lovade Kina och Ann-Christine det när de inte kunder vara med.
Jag har tagit massor med bilder!
En del dåliga.
Och en del skitdåliga.
Några få skapliga.
Det har tagit tid att redigera dem.
En del har jag dessutom "snott" från någon av er andra.
Alltså de som jag är med på också.
Och ibland skulle jag behövt retuschera mina bilder.
Framförallt när människorna har stått i skugga men med solen strålande i facet.
Inte lätt att vara fotograf då minsann.
I alla fall inte med mina bristfälliga kunskaper på området.
Jag börjar med att precentera alla som var med.
Hoppas bara att alla har fastnat på bild.
Här i alla fall en gruppbild där ALLA är med.
Eller nästan alla Mysan skymtar bara väldigt lite.
Och August fick så utan sin matte eftersom Lena Ehring är fotografen. 
Bilden alltså från Karlshamns Allehanda i går.
 Vem som tog denna bild vet jag inte säkert.
Var det kanske Camilla? 
Den här fanns i alla fall med i Karlshamns Allehanda så den har Lena E tagit.
Härliga hundar!
Glada hundar!
Och först kommer Isa.
Fattar bara inte var hon har varit och sprungit.
Här som var så tort och fint haha.
Nu ska jag presentera människorna så gott jag kan.
Camilla och Joakim var med för första gången med sin "old boy" Baco.
Joakim såg lite konstig ut eftersom han och Camilla var ett par av den med strålande solsken i ansiktet.
Här är en bättre bild.
Fast Baco vill inte vara med på bild tydligen.
Tobbe kom tillsammans med Ulrika och Lewis.
Ser ni inte Ulrika här så är det för att hon är osynlig.
Magnus kom med Tina och Milo som är kullbror till Lewis.
Här är fruarna!
Ulrika till vänster och följaktligen då Tina till höger.
Här är Lena Ehring med August.
Efternamnet får följa med eftersom det var två Lenor med på vår träff.
Olof, Jimmy och Tiontin
Kenth och Dante
Elisabeth och Alice
Lena Ericsson med Donna hälsar på Pärnilla.
Här är Pärnilla med sin Luna.
Pärnilla har varit med på träffarna en gång tidigare men den gången fick jag fara till Kalmar så det var länge sedan vi sågs.
Linda
Sonen heter Sigge. Maken Mattias var också med.
Lena E och Donna bekantar sig medf Alice husse Kenth.
Här är Dante med matte Anneli och Maggan med Isa och Avve.
Anneli och Dante
medan maken Kenth blir uppvaktad av Ginnis.
Ser ni någon perro med svansen som ett O på bilderna så är det Ginnis som springer runt och tigger godis.
Hugo kom med Mysan, Bella och mamma Jeanette.
Stella var den lilla pluttan som alla charmades av.
Sist men inte minst kom ännu en hund och hundägare som var ny för gruppen.
Lotta med dottern som jag tyvärr inte kan namnet på och svarta tiken Cotton.
Dags att ge sig iväg på promenaden.
Nu får många bilder tala för sig själv.
Ni som var med på promenaden vet säkert vem som är vem.
Förutom då jag som har svårt att se skillnad på vissa hundar som finns med på bilderna.
Detta måste väl ändå vara August och Lewis 
Maggan med Isa och Tazzo.
Tazzo fick vara fängslad vissa delar av promenaden.
Han har bestämt sig för att han inte gillar Tintin eller Milo.
Men han gillar Maggan och godis.
Dante
Baco
Har ni sett att Ginnis tigger.
Vet inte vem som har lärt honom det. 
Luna
Maggan och Tazzo
Lena E och Tazzo.
Svårt att veta när det är Tazzo och när det är Milo.
De är väldigt lika.
I alla fall på bild.
Tintin Jimmy och Olof
Jag tror att Isa blev lite sotis för att Maggan höll ordning på Tazzo.
"Va´?  Skulle vi ha hundar med oss?"
 Tintin
Gissa vilka detta är!
Tobbe och Lewis
 Och så in i hästhagen där det växer lite mer träd än på ängen.
Texas
Ginnis
August m. fl.
Och där finns stenar!
Det vet Tazzo och Ginnis.
Där är Cotton också med Lotta.
Tazzo och Ginnis
 Luna längst fram. 
 Cotton och Luna
Vi vandrar vidare.
Gåsmarsch
Efter en stunds promenad på Vettekullavägen kom vi till nästa äng. 
Då fick Tazzo springa av sig tillsammans med Ginnis, Avve och Isa.
 
Här är också Baco med husse Joakim.
Och så Maggan.
Är detta Augus?
Hugo och Stella och Mysan
Två finfina hundar som Susanne och Hugo har.
Mysan och Stella
Tazzo och Avve
Hemma på tomten igen poserar Dante
 Grilldags.
Ingmar hade grillarna klara när vi kom tillbaka.
Camilla, Hugo och Stella
Stella blev fotograferad många gånger.
Valpmys kan man inte låta bli.
Detta måste vara Milo.
Eller?
Lena E, Ulrika förser sig av korvarna.
Maken ser nöjd ut. 
Cotton
Jimmy med Tintin eller? och Linda, Sigge och Mattias med Texas och?
Är detta Cotton må´n tro? 
Joakim tar korv och Baco hoppas få smaka. 
  Tiggare
Magnus och Tina som äger Milo
En av männen som heter Kenth till väster tillsammans med Elisabeth, ägare till Alice plus några till.
Sigge valde den största semlan.
Tazzo
 Vem kan detta vara då om inte Stella igen.
 Här med Hugo. 
Lena E försöker få Donna att stå fint.
 Luna
Lotta med dottern och Cotton
Trevlig pratstund. 
Tazzo blev utvisad en stund.
Han var så duktig där han låg.
Tyst och stilla alldeles intill oss andra.
Det var bara när Milo kom nära kompostnätet som han talade om att det faktiskt var hans gård.
Jeanette, Hugo och jag tog in Stella i hagen för att försöka fotografera hundarna tillsammans.
De kommer från samma kennel i Spanien.
Det gick inte så bra.
Kenth, Elisabeth, Alice, Tobbe, Lewis m fl.
Olof och Tintin
 Jag fick också tid för lite fika.
Så skulle det bli trappfotografering.
 Luna och Cotton satt fint på trappan.
Detta är faktiskt min bild fast Lena E har tagit en likadan.
Då hade också Lena Ehring bytt skepnad och var inte bara matte till August,
utan också fotograf på Karlshamns Allehanda.
Johanna journalist hade också kommit från tidningen.
Och jag fick vara med på ett hörn haha.
Lena Erings foto
Mysigt att få hålla i Stella en stund.
Lena Ehrings foto
TACK ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR FÖR ATT NI GJORDE DAGEN SÅ TREVLIG!
Och VILKET VÄDER SEDAN!
STRÅLANDE SOLSKEN.
Foto Lena Ehring