HUNDTRÄNING - ELLER?

Det har blivit lite si och så med träning med hundarna i vinter.
Alltså träning i grupp.
Jag tränar såklart dagligen allmänlydnad.
Men ingen organiserad träning.
TRÄNING MED GÄNGET ÄR ALLTID KUL!
Mindre kul är att träna när det är kallt, tycker jag.
Men i alla fall tog jag mig till Sjöarp i lördags för att träna och träffa många hundvänner.
Även om resan blev lite längre än nödvändigt!
Jag glömde köra av E22:an och fick fortsätta en bra bit innan jag kunde vända.
Tankspridd?
Jag?
Inte då!
Jag kan väl inte hjälpa att E22:an är dåligt skyltad.
Om jag kört där förut?
Det kan väl hända.......
Några tusen gånger bara.
Men jag kom i alla fall fram till slut.
Det var många som hade samlats för att träffas och träna ihop.
Men vi skulle börja med en aktivitetsrunda två och två.
Alltså två och två människor.
Lena och jag skulle gå tillsammans och då blev det tre hundar.
Lena hade både Macy och Agnes med sig medan min Ginnis hade fått stanna hemma.
Jag tänkte att det kunde vara nyttigt att enbart träna med Tazzo.
Nu blev det väl så att om Agnes och Tazzo hade fått bestämma hade det inte blivit någon träning alls.
Det hade blivit lek!
Under promenade skulle vi alltså utföra olika träningsmoment med våra hundar.
Dessutom skulle vi svara på tipsfrågor.
Vi såg inte till så många andra under promenaden.
I alla fall inte på så nära håll så det gick att fotografera.
När Tazzo väl hade fått nosa av sig lite så var han duktig.
Jag behöver väl inte tala om vad vi skulle träna här!
Macy och Agnes var inte så villiga att lägga sig på den kalla och snöiga marken.
Tikar med en massa spenar har det inte lätt.
 Men Tazzo väntar tålmodigt.
När det gällde sittande så fungerade det utmärkt!
Även om Lena och jag inte tog så alvarligt på momenten så var hundarna duktiga.
Vet inte vad Tazzo fick syn på längre fram?
Ligga kvar kan han i alla fall den där Tazzo.
Även när Agnes och Macy går iväg.
Men vi hade inte särskilt bråttom Lena och jag.
Vi hade mycket att prata om.
Väl tillbaka till utgångspunkten så var grillen laddad.
TACK LENA FÖR EN TREVLIG RUNDA MED VOVVARNA. 
Det var verkligen ovanligt många med vid denna kalla lördag.
Bengt hade fixat elden, tror jag.
Han alltså med röd jacka och grå mössa. 
Men var är alla hundarna?
Pernilla i mitten på bänken undrade förvånat om denna träff skulle vara med hundar?
Hahaha!
Skämtare där!
Bilderna talar för sig själva. 
Jag hade inget fika med mig och tänkte åka hem men jag blev erbjuden korv av Elisabeth och Bengt.
Såklart att jag stannade då.
Det gillade Tazzo också. 
Tazzo åkte in i bilen så småningom precis som de flesta hundarna.
Men en liten schnauzer fick vara med. 
Här är en söt invandrare.
Hunden alltså, som precis som Tazzo är född i ett annat land.
Här är min lilla favoritvalp.
Tittut!
Tack Bengt för att du grillade en korv till mig!
Bara för det ska jag inte berätta för Elisabeth att jag föreslog att du skulle åka hem till Ingmar.
 Han skulle kunna lära dig laga mat så att du kan ha middagen klar när Elisabeth kommer hem tänkte jag.
Men jag säger ingenting alls!
Här tittar lilla västgötaspetsen fram igen.
Och hittar dessutom en lekkompis.
Mysigt!
Och så lite mys hos matte.
 När alla hade käkat korv var det dags för genomgång av tipsfrågorna.
Elisabeth tyckte hon hade hittat enkla allmänbildande frågor.
Pyttsan!
Vid genomgången upptäckte Lena och jag att vi hade ungefär varannan fråga rätt.
Och jag kan ärligt säga att jag kunde enbart TVÅ frågor tvärsäkert.
Så jag åkte hem!
Ja, ja!
Vi var väl inte sämst i alla fall.
De andra skulle fortsätta att träna sina hundar men jag ville hem till Ginnis.
Vi tog en långrunda hundarna och jag. 
 
#1 - - Katarina:

Tazzo är så himla söt och fotogen! Meeeeen hur kunde du glömma svänga av E22? Låter ju som det var jag som var ute och körde!!!
Kram

#2 - - Katarina:

Tazzo är så himla söt och fotogen! Meeeeen hur kunde du glömma svänga av E22? Låter ju som det var jag som var ute och körde!!!
Kram