RAPPORT

 DENNA RUBRIK SÄGER INTE SÄRSKILT MYCKET!
Blir man kallad till ett möte med en dagordning där det står nästan enbart SKRIVELSER och RAPPORTER,
är det inte så lätt att förbereda sig.
Och det kan ju i och för sig vara skönt.
Denna rapport behöver ni inte vara förberedda på ett endaste dugg.
Sitt bara där och undra över vad den ska handla om.
Nu ska jag berätta vilka rapporter det kommer att bli.
Det blir en väderleksrapport!
Såklart! 
Och så blir det en rapport om 70-årsdag och vattenbrist.
Och så om pengabrist.
Dessutom en rapport om mina app-experiment.
Och kanske lite om rockande hundar.
Eller nå´tt!
Och lite om hundträning - eller bristen på hundträning.
Och när jag har rapporterat om alla dessa saker så har ni en färdig SKRIVELSE.
Ja, ja, ja!
Det blir lite blandrapporter kanske.
Först en bild på maken inför hans 70-årsdag.
Han fyller på trettondagen.
Det blev fest!
Och jag tog inte en enda bild.
Bara på bordsdekorationen som jag fick knåpa med för att få till.
Trettondagen skulle det bli mycket snö och det blev det för våra resande gäster.
Men inte här!
Och inte blev det något vatten heller.
Ett rör sprang läck i källaren mellan brunnen och hydroforen.
Det var bara att stänga av vattnet och se glad ut.
Tur att vi hade hunnit äta och att kaffet var fixat till gästerna innan vattnet försvann ut på källargolvet.
Det tog ett dygn sedan var röret bytt.
Så nu blir det väderrapport!
Lite hit och lite dit.
Först var det ganska varmt för årstiden och ingen snö trots att de hade förvarnat om att det var på gång.
Det var förra helgen det.
Lite frostigt bara.
Sedan kom snön!
Det snöade ett par dagar.
Ett par minisgrader och lite lagom  med snö.
Ganska härligt!
SEDAN BLEV DET MILDVÄDER!
Två dagar efter bilderna ovan tog jag nya bilder på hundarna på samma ställe.
Lagom skitiga och lervälling.
 
När all snö hade försvunnit då slog det till och blev kallt!
Väldigt kallt enligt min mening.
 Men än så länge uthärdligt.
Och hundarna blev i alla fall inga lortgrisar.
Ja, ja!
Tazzo lyckas alltid doppa ner trynet i någon skit.
Och julrosorna tittade fram igen.
Fattar inte hur de klarar sig under snön.
Det finns en hel del vackert att titta på även när det är kallt ute.
Förutom Tazzo då.
Nu tänker jag strunta i vädret ett tag.
Dags att berätta om min ekonomi.
VARFÖR SKA ALLT HÄNDA PRECIS EFTER JUL?
Nya dubbdäck och bilskatten hade redan grävt djupa hål i min plånbok.
Det är förstås ett gammalt uttryck.
Inte har jag någon plånbok längre.
I och för sig behöver jag ingen heller eftersom kassa är tom.
Först tappade jag min krona.
Denna tappade krona satt i min mun.
Den trillar stup i kvarten och jag kan tala om att den blir dyrare för varje gång det händer.
Där rök i första läget ett par tusenlappar.
Sedan skadar sig Julle!
Den ena katten alltså.
Där rök ett par tusenlappar till.
Men nu är Julle pigg och det är såklart det viktigaste.
Men min krona är bara halvfixad så där kommer att ryka åtskilliga tusenlappar till.
 Det är lika bra att jag kommer med App-rapporten nu!
Jag har plockat hem flera olika appar för fotoredigering och collage.
Ibland använder jag flera appar till samma bild.
Bara leker alltså.
Kanske jag så småningom lär mig att göra något fint.
För det mesta grejar jag med mobilen när jag egentligen borde sova.
Här kommer n ågra exempel förutom de ni redan har sett.
 
Ni är säkert trötta på mina hundar nu.
Då plockar jag in den allra yngsta lilla fina gossen Ludvig.
Mitt barnbarnsbarn.
Alldeles ljuvlig!
Signe får också vara med på ett hörn.
Katterna gillar inte alls kylan och håller sig helst inne.
 Anden i flaskan.
Alltså Tazzo. 
 
 Det var väldigt mycket Tazzo som fick bli experimenthund.
 Här kommer rapporten om rockande hundar.
För omväxlings skull åkte vi till Norje där vi tidigare hade sommarstuga.
Inte precis sommarväder men inte heller som i Jukkasjärvi.
Men lite is i alla fall.
Ginnisgossen måste också vara med på bild.
 Vadå "rocka loss"?
Jo, hundarna fick springa fritt omkring på fälten där Sweden Rockfestivalen håller hus på sommaren. 
Jag är väl inte mycket för att rocka loss.
Men hundarna rockade loss ganska ordentligt.
Och hårdrock blev det verkligen!
Och när vi kom hem var de ganska trötta.
Nu ska jag rapportera om min träning med hundarna.
                                               O     ( Fick sätta dit ringen över Å).                
Fick denna Träningsbok från Perroklubben.
Men den är alldeles tom.
Visserligen var vi och tränade med gänget i lördags men det blev mer prat och korvgrillning.
Hade bara Tazzo med mig och hur det gick på träningen får ni veta i nästa inlägg.
Nu får det vara slut på latmasken!
 
Viss ja´!
Jag glömde väl inte att rapportera om vädret? 
Nu får det väl vara måtta med kylan.
VI BOR I SÖÖÖDRA SVERIGE!
 Här är i alla fall mitt sätt att tina upp när jag varit ute med hundarna.