MITT ÄLSKADE BARNBARN! HAMPUS STUDENTEXAMEN

Så var det då dags för nästa trevlighet.
Härlia goa Hampus tog studenten vid Lars Kagg gymnasium i Kalmar.
El-och Energiprogrammet tror jag visst att det var.
Så mycket folk där var!
Svårt att hitta trots skyltarna.
Men jag lyckades få en bild på Hampus precis när han skulle ut bland folkvimlet.
Den första som mötte upp var en "gammal" kompis.
Och så jag haha.
En stolt pappa!
Och en stolt mamma.
Och lite systrar och sysslingar.
Det är ursäktat att få hjälp med skoknytningen när man har en mass "lullull" på magen.
Lite samtal mellan far och son.
Ellen hade åkt ända från Stockholm, tillsammans med sin mor Maria och bror Albin, för att gratta Hampus.
Storasyster Hanna kom inte lika långt bort ifrån.
Var kompisen bor vet jag inte.
 
Man hade varna för regn i Kalmar lagom till studenterna skulle ut men inte en droppe trillade.
I alla fall inte så länge som vi var kvar på skolgården.
Det blev varmt - och kanske tungt att bära allt.
Så av med det mesta.
Mimmi myser med sin systerson Ludvig.
Ludvig ska snart bli storebror.
Ola, Ludvigs pappa, skulle köra hem Hampus till Hagby när firandet inne i Kalmar var över.
Här pratar han med syskonen Albin och Ellen som alltså är sysslingar till Hanna, Mimmi och Hampus.
Och såklart till alla mina barnbarn eftersom det är min systers barnbarn.
Om ni fattar.
Här är min systerdotter Maria tillsammans med sina barn.
I alla fall två av dem. 
Och så pappa Ola med Ludvig.
Hanna och Ludvig väntar på att lastbilen med studenterna ska ge sig iväg.
 Dags för studenterna att köras runt med lastbil.
Vart de skulle har jag ingen aning om.
Hampus längst till höger på bilden. 
Va´?
Öl?
Ja, ja!
Det var nog inte det enda som dracks vid studentfirandet.
Alla gästerna begav sig till Hagby för att vänta in Hampus där hemma. 
Vi fick vänta ganska länge.
Hanna med gravidmagen tjuvstartade med maten. 
Nu hade regnet börjat strila ner!
Tur att Joakim och Nettan precis slagit ut en vägg mellan två rum så att det gick att sitta inne.
Hedersplatsen fixad.
Morfar passar på att mysa med barnbarnet.
Två systrar
Mimmi och Lalle
Äntligen kommer Hampus med Ola som chaufför.
Så var det då det där med skor och skosnören.
Går det att få hjälp kanske?
Dags att skåla.
Två av mina syskon och en systerdotter
Och i denna familj måste man såklart sjunga också.
Vad händer nu då?
Jo, ett bildband på Hampus bravader under hans 19-åriga liv.
Dråpliga händelser.
Och så en massa mat!
Jag tror Hampus var nöjd med sin dag.
 Men än var det inte slut med hyllningarna.
Före kaffe med massor med godsaker skulle familjen framföra sin hylling.
GARAGEORKESTERN!
Den bestod av mamma, pappa och systrarna Hanna och Mimmi.
Orkestern stod torra och fina i garaget.
Vi gäster stod i hällregn utanför.
Men vad gjorde det.
Bara att njuta av musiken.
Lyssna när de framför
"Evrybody Wants To Be An Astronaut"
Framförs annars av Royal Republic.
Tyvärr var jag lite slö med att få igång videon så Joakims sång i början kom inte med.
Inte heller det fina talet som han höll till sin älskade son. 
Tack för en härlig studentfest!
Lycka till i framtiden Hampus!
Och GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
KRAM!
 
#1 - - Magdalena:

Såå fint blogginlägg med härliga bilder! <3

#2 - - katarina lidal:

Härliga bilder med mycket fest och glädje! Och, du kan ju inte bara ta bilder på hundar, dina människobilder är också ganska bra faktiskt!!! Hoppas du får en härlig födelsedage idag. Vi hurrar och busvisslar från Spanien, hoppas du hör oss!!! STOR kram!

Svar: Tyckte väl att det var något konstigt ljud i luften idag. Nu fattar jag vad det var. Kram!
Margareta