MITT ÄLSKADE BARNBARN! MAJAS SKOLAVSLUTNING

Det är mycket trevligt som har hänt den senaste tiden.
Först var det underbara  Maja som slutatde grundsärskolan med buller och bång.
Vilken fin skolavslutning det blev i Teleborgs kyrka! 
De här undomarna har följsts år i skolan under många år. 
För Maja var detta en högtidsdag på många olika sätt.
Hon strålade av glädje och lycka hela tiden.
Anders Blomquist, präst från Väckelsång, pratade först till alla eleverna om
"TILLIT"
och ville att någon frivillig skullöe komma fram till honom.
Maja vågade!
Hon fick vända ryggen till Anders
och ramla baklänges.
Fotot är dåligt men ni fattar säkert att detta ändå visade att Maja hade tillit till Anders.
Hon vågade till och med prova två gånger - och fick applåder.
Sedan tal av rektorn.
Inga sorgliga miner eftersom de flesta kommer att fortsätta tillsammans på gymnasiet.  
Alla utom Sebbe (till höger) som väljer Sjöarp naturbruk istället.
Maja fick också stipentiom för GOTT KAMRATSKAP!
Det är hon verkligen värd. 
 Lite tal av "Högsta chefen" tror jag det var.
Hon fick i alla fall en rejäl kram av Maja. 
Och dessutom fick alla en present.
Iväg med den till mamma Magdalena. 
Gänget sjöng också "Inga flera läxor" och man kan verkligen hoppas att det är sant.
Sedan blev det dans till "vilda toner".
Och sedan dansade alla tillsammans ut från kyrkan. 
Dags att bege sig till klassrummet för att fira.
Bara lite fotografering först. 
Mamma och morfar blev också fotade.
Jag menar inte att de fick sparken utan bara att jag tog en bild på dom också.
 Och säga "hej då" till Sebbe, som jag har haft den äran att känna ända sedan förskoleåldern,
när jag var rektor i Väckelsång. 
Tillbaka till klassrummet för att först öppna paket.
Maja fick ett pussel.
Det är en favoritsysselsättning.
Definitivt inte min.
Vad Fadumo fick vet jag inte. 
Här läser Maja vad det står på hennes stipendium. 
GRATTIS MAJA! 
 Maja fick huvudrollen på många sätt denna högtidsdag.
Här läser hon upp ett tacktal till lärarna. 
Och sedan fick hon också överlämna ett paket, alltså till lärarna.
Anna-Maria och Magdalena, morfar och jag drack kaffe och åt en jättegod tårta som Sebbes mamma hade glort.
MUMS!
 På denna bild är det TVÅ solrosor.
En som Jama har tillverkast och så Maja själv. 
Grattis igen Maja.
Och lycka till på din nya skola som blir Kungsmadsskolan.
Ett gymnasium som ligger väldigt nära där du bor så du slipper skolbussen.
KRAM! 
 
#1 - - Magdalena:

Underbara Maja!!<3 Det här var en enormt stor och känslosam dag för henne, och alltså för mig oxå. Tack mamma för att du var där och allt fotande (dock inte sparkande..haha;)) och filmande! KRAM!