PERROPROMENAD PÅ STERNÖ, del 1 - ÄNTLIGEN!

Den senaste veckan har varit fullspäckad med aktiviteter så det har inte funnits tid att sätta sig vid datorn för att redigera bilder.
Det tar lite tid kan jag berätta.
Inte minst för att fotografen är en klantskalle.
Eller slarvmaja.
Välj vilket ni vill!
(Gunilla Dahlgren)
Alltså!
Jag borde väl begripa att jag ska se till att kameralinsen ska vara ren!
Eller?
Men inte sjutton fixande jag det.
Så om någon undrar varför jag försöker dölja vissa hundar eller människor så är det inte för att jag tror att någon har haft något skumt för sig och därför vill dölja sin identitet.
MEN NU BLIR DET I ALLA FALL BILDER FRÅN VÅR HÄRLIGA PERROPROMENAD!
Vill ni inte titta på suddiga bilder så scrolla bara förbi.
Vi börjar väl från börja.
Det brukar vara ganska lämpligt tror jag.
Alltså!
ANKOMSTEN TILL STERNÖ
Nu gäller det bara att hålla tungan rätt i mun - eller kanske fingrarna på rätt tangenter.
Eller hjärnkontoret alert.
Alltså att jag kan alla namnen eller i alla fall vet vilka hundarna är.
I alla fall i torrt tillstånd.
För våta hundar ser likadana ut.
Nu får jag sluta att tjafsa!
Nu kommer bilderna.
Först blir det väldigt lätt för båda herrarna heter Kenth.
Dante och Alice gillade verkligen varandra.
Jan-Ove och fick ta hand om Ginnis
Det var ett tag sedan de träffades men Ginnis glömmer inte vänliga människor.
Men Ginnis upptäckte fler människor som han gillar skarpt.
Han skulle tvunget fram och hälsa och det meddelade han väldigt klart och tydligt.
Maggan!
En av huvudfavoriterna.
Ginnis bryr sig inte så mycket om Isa sötnos.
Katarina och Jan-Ove hade lämnat Blader och Loke kvar i Spanien så det blev lånehundar för båda.
Här är Katarina med Maggans Avve.
Jonna, Lena, Viking och så förstås Donna.
Anneli med Dante.
I bakgrunden Kenth (alltså inte Annelis man) och Elisabeth som är ägare till söta Alice.
Magnus med Milo
Och så ett helt drös med människor och hundar.
Stina, Linda och Texas
Peter och Ann-Christine med Neo och Joakim och Camilla med Baco
Annelie med Basse
Ja, ni ser väl vilka detta är?
Peter och Ann-Christine har varit med tillsammans med Neo från allra första perropromenade som vi ordnat.
Det har också Katarina och Jan-Ove och Maggan varit.
Linda och Stina med Texas
Alla deltagarna var inte med på bild vid samlingen.
Lotta med maken, som jag inte vet namnet på tyvärr, kom med Cotton precis när vi skulle gå.
Det var tretton hundar med vid denna träff. 
Nu sätter vi igång!
PROMENADEN
Hela rundan var på ca 3,5 km i vacker natur.
Eftersom Sternö är ett naturreservat så var det koppeltvång.
Nyttigt för hundarna att gå tillsammans i alla fall.
Slingan går runt ett stenbrott som är fyllt med vatten
och sedan vidare längst med havet men en bit ifrån om ni förstår vad jag menar. 
 Bilderna är urursla!
Folk står ju inte stilla!
 Ja, jag vet att rubriken är "promenaden" så jag får väl skylla mig själv.
I täten gick i alla fall Perer och Jan-Ove med Neo, Tazzo och Ginnis.
 Och så Katarina med Avve. 
Elsiabeth och Kenth med Alice i täten på nästa bild.
Här är äntligen en bild på Lotta med Cotton men ack så dålig.
Mannen går dessutom bakom. Ni vet Lottas man som jag inte har något namn på.
Hoppas det blir bättre på senare bilder.
Sedan ser vi Donna och bakom henne går Isa.
Elisabeth
Magnus med Milo
Främst Ann-Christine och dessutom Joakim med Baco
Kenth med Alice
Nu nämner jag snart inga namn längre.
Men här främst står Tina som är Milos matte.
Jag hade provgått den här rundan flera gånger och bestämt var vi skulle stanna för att låta hundarna bada.
Tror ni jag hittade?
Hahaha!
Vi gick förbi badstället med de släta fina berghällarna.
Men vi var ute vid vattnet på ett "närliggande" ställe.
Stina, Linda och Texas
Lena, Viking och Jonna bara hängde med på vilsefärden med Donna.
Och Tazzo tyckte bestämt att Katarina skulle ta av honom kopplet så han kunde hoppa i plurret.
Men det blev det inget av med det på detta ställe.
Men vackert var det vid havet i alla fall.
Ginnis passede på att mysa lite med Ann-Christine.
Maggan med Isa, Magnus med Milo, Joakim och Camilla med Baco
Nu har Jan-Ove tagit hand om Avve så att Maggan kan ägna sig åt Isa.
 Här är gänget som begrep att vi inte skulle vara på dessa brantare hällar utan de väntade på stigen.
Nu går vi så jag får bada, säger Alice
FRAMME VID BADPLATSEN!  
MEN DOM BILDERNA FÅR NI VÄNTA PÅ TILLS I MORGON.
ELLER EN ANNAN DAG......
 
#1 - - Katarina:

Vilken mysig dag!!!
I Augusti/September är vi hemma med voffsarna. Då åker vi garanterat hit någon dag!

#2 - - Lotta:

Tack för en jättemysig dag! Ser fram emot ny träff i augusti.. Mannen som smyger bakom mig och Cotton är husse Juhani 👍😃

Svar: Åh vad bra att mannen fick ett namn! Bättre bilder på er i nästa inlägg. Kul att ni är med på promenaderna. 😄
Margareta