INTERNATIONELL HUNDUTSTÄLLNING I HÄSSLEHOLM

Alltså!
Egentligen vet jag inte vilket som är roligast på en hundutställning.
Hur det går för hundarna eller möjligheten att träffa en massa härliga människor.
Visst!
Det ÄR kul när domaren gillar ens hund.
Men ibland verkar det vara tillfälligheterna som styr resultatet.
Ja, ni ska snart få veta.
Nu är ju jag helt rudis i att bedöma hur en perro ska se ut.
Jag tycker alla är jättefina.
Och det är väl bra eller hur.
Här kommer nu en massa bilder på fina hundar.
Hur det gick för alla har jag noll koll på.
Men jag vet hur det gick för Tazzo!
Konstig eller?
Sedan måste jag erkänna att jag snott bilder hej vilt.
Denna bild tog Susanne.
Mina fötter var med men jag tror ingen är intresserad av att se dem.
Sedan har jag snott bilder från Maggan.
Och dessutom från Åsa.
Jag vet inte ens om jag kan komma ihåg vilka var och en har tagit.
Denna bild har i alla fall Maggan tagit eftersom jag är med på bilden tillsammans med vänner från Karlshamn.
För Åsa och jag är ju med på bilden.
Förutom kändisarna i bakgrunden är det Kenth och fina Dante (junioren Skogsliljans Ace).
Kul att det blivit lite flera perros i Karlshamn.
Det var varmt i Hässleholm så det var skönt att hitta platser i skuggan.
Här är Dantes matte Anneli också med och så Maggan med goa, fina Isa (Aberlours sweetest thing)
Nu är det så att jag inte kommer att kunna tala om vad alla heter.
Varken namnen på människorna eller hundarna.
Jag och namn har aldrig gått ihop.
Det har inte blivit bättre med åren kan jag säga.
Ni får gärna skriva i kommentarerna och tala om hundnamn o dy!
Vissa kan jag hitta namnen på i utställningskatalogen.
Men Åsas Smilla ställdes inte ut eftersom hon var ganska nyklippt.
Men Smilla känner jag igen i alla fall.
Och egentligen står hon ju med i katalogen som mamma till Mizu som Åsa ställde ut.
Smilla borde vara Aberlours Ooh Baby eller hur?
Sedan hade Yvonne Samuelsson med sig två hundar - och dotter eller?
Jag vågar mig inte på att nämna några namn.
Jag tror den vita var 8-åringen som var som en valp.
Tack Yvonne för hjälpen när jag kom med min packning! 
Här har vi i alla fall Buster (Aberlours Hold The Line) med matte Kerstin Andersson
Sopfia är en gammal bekant.
Nu menar jag inte att Sofia är gammal utan att vi har träffats flera gånger tidigare.
Hennes hund heter Nissadalens Eartha.
De här bilderna togs som ni förstår utanför utställningsringen.
Nu ska jag se om jag kan hitta några utställningsbilder också.
Nähä!
Lite andra före i alla fall.
Ni som inte gillar perros kan göra något annat än läsa detta blogginlägg.
Och kanske många andra inlägg också.
Nu har Åsa bytt hund till Ooh Yes Mizu.
Här är lite blanda kompott.
Tazzo verkar ganska uttråkad.
Isa är så himla söt!
Susanne tränar Tazzo lite (Tabarro de Aronagua)
Nu vet ni vilka detta är så det skrivar jag inte.
Anna Grevåkers tikvalp (Eternity Wavelet) och tiken i Öppen klass (Ciegas Big Bang Kapella) tillsammans med Kerstin och Buster.
Eller?
Det vet ni väl att perros är knähundar
Yvonne Samuelsson försökter få Bibords Zaragossa att ställa sig snygg.
Men vad sjutton ska man göra det för.
Det kan man väl vänta med till skarpt läge!
Dags för juniorhanarna.
Först ut var Buster.
Nu ska ni få se Basse som bor i Mörrum, alltså inte långt ifrån mitt hem.
Basse (Lamirad Amber Basil) ställdes ut av uppfödaren Louise Mörstrand.
Fast Basse bor med sina ägare Annelie och Ulrik.
Det gick jättebra i början men sedan tyckte Basse att det räckte.
Dags för nästa Karlshamnsboende junior.
Dante skötte sig jättefint.
Till att börja med.
Men det var ett evigt slitande i tänderna!
Och väntan.
Härligare då att få springa lite.
Och göra som Basse.
Snurra runt och försöka slippa TRE domare.
Nu blir det Tazzo för hela slanten.
Maggans bilder nedan.
Jag höll Maxine så jag hade svårt att ta bilder.
Men Tazzo skötte sig fint tycker jag.
 
Och det blev ju ett gott resultat av en gosse som nyss fyllt 2 år.
Dags för alla tikar.
Och dags för Maggan och Isa.
Och Åsa med Mizu.
Och några till.
Och sedan kom Susanne med Maxine Aberlours Maxine)
tillsammans med La Gozzas Eldorado
Lagozzas Ema (?)
Som sagt var!
Tre olika domare eller snart domare skulle klämma både här och där.
Le och var glad!
Men här säger nog Susanne "OST"
Och så lite spring igen.
Hur gick det då på slutet?
Bästa tiken blev Lexi (Aberlopurs All Shook Up)
Lexi blev också BIR och Tazzo BIM
Bästa hane och champion är väl inte fy skam!
Tack Susanne för att du ställer Tazzo!
Och att du låter honom bo hos mig! 
#1 - - Åsa Ericsson :

Tack för en supertrevlig dag o jo Smilla är Aberlours Ooh Baby💕