I LÖRDAGS BLEV DET GRAVÖL

Jag flyttade till Karlshamn hösten 1990.
Då hade jag colliehanen Hampus som var ett år.
Hur jag fick vetskap om veterinärerna Lena och Christoffer Martinsen i Näsum kommer jag inte ihåg.
Men i alla fall blev jag så nöjd med bemötandet och omsorgen om djuren så att jag har varit dem trogna i alla år.
I lördags blev veterinärmottagningen i Näsum historia.
Man stänger dörren till  denna fina mottagning med dess vackra natur.
Om det var sista gången Christoffer stängde dörren till mottagningen i lördags låter jag vara osagt.
Men bildligt talat får det vara så.
Han och Lena hade fixat gravöl utanför mottagningen.
Och vilken tur med vädret!
Varmaste dagen i sommar tror jag.
Och så trevligt!
Jag hade med mig en hortensia och en liten bild på de flesta av mina djur som varit på besök hos både Lena och Christoffer.
 (fotade av via datorn så bilden blev väldigt konstig)
Mycket folk var där.
Både personal (andra veterinärer och djurskötare osv.) och många djurägare förstås.
Jag blev glad när Christoffer tog sig tid att komma fram till mig direkt jag kom och första frågan var hur det var med Tazzo.
Lena tog hand om hortensian.
Vi blev bjudna på både korv med bröd och dryck och kaffe och tårta.
Underbart gott!
Här är några i personalen i samspråk med gäster.
Och kanske en liten patient? 
Många att samtala med för Lena.
Detta tror jag är veterinär Annas barn och hundar.
Mycket samtal på alla håll och kanter.
Och ätande.
Här är grillmästaren.
Han hade mycket att göra hela tiden.
Denna damen (den äldre på bilden! För ni ser väl den lilla parbeln till höger?) kom jag i samspråk med.
Hon hade en lagotto och hade varit veterinär i Kristianstad.
Lena hjälpte till att serva med kaffe och tårta.
Jag kommer inte bara att sakna veterinrämottagningen utan också den underbara naturen!
 
Här på denna plats har många hundar fått somna in i lugna och ro utan att behöva gå in på veterinärmottagningen.
Det gäller bland annat mina två Hampus och Othello.
Lungt och stilla på ålderna höst utan stress.
Bättre kan det knappast bli.
Jag kommer inte att sakna Lena.
Jag kommer inte att sakna Christoffer.
EFTERSOM JAG FORTSÄTTER HOS DEM PÅ DEN NYA VETERINÄRSMOTTAGNINGEN I BROMÖLLA!
TUSEN TACK FÖR ETT TREVLIGT AVSLUT PÅ NÄSUM!
På återseende alltså!
Bara det inte blir för ofta!
 Efter gravölet åkte jag med hundarna till Norje Boke (där vi har haft sommarstuga tidigare)
Ett härligt ställe att promenera på.
Sedan åkte vi hem och jag klippte Ginnis.
Så nu är båda i sommarfrilla.
Och sedan kom Nettan och Joakim och åt på väg hem från Dolomiterna.
Den fina bilden på Nettan som får avsluta detta inlägg har Joakim tagit:
 
#1 - - Katarina:

Åh vilken fin avslutning det blev i Näsum! Kommer också att sakna att köra dit.
Förstår vad du menar med att Dolomiterna inte är för dig och mig!!!! Men det är nog inte lika brant överallt 🤣
Kram Kram

#2 - - Katarina:

Åh vilken fin avslutning det blev i Näsum! Kommer också att sakna att köra dit.
Förstår vad du menar med att Dolomiterna inte är för dig och mig!!!! Men det är nog inte lika brant överallt 🤣
Kram Kram