NAMNFEST FÖR MIO OLA AMADEUS

 
Mio Ola Amadeus Engstrand Josefsson heter minstingen i släkten.
Mamma Hanna är mitt äldsta barnbarn.
Hon är gift med pappa Ola.
Mios storebror heter Ludvig. 
 
Här är Mios och Ludvigs farmor Maritha och farfar Weine tillsammans med faster Elin, sambo med Olas bror Jonas. 
Farmor!
Mormor Nettan är också min svärdotter. 
Morfar Joakim är alltså min son.
 Här är alltså Hanna med sina båda barn och sina föräldrar.
Farfar och morfar i samspråk.
Och här är Olas bröder med respektive och med farmor Maritha i mitten.
Elin är sambo med Olas storebror Jonas som är gudfar till Mio.
Olas lillebror Per är Ludvigs gudfar. Han är gift med Iva. 
Här har vi Hannas syskon!
Mina barnbarn då såklart.
Hampus och Mimmi och så Mimmis sambo Lalle i mitten. 
Sedan kommer släkt och vänner i långa banor.
Nettans släkt
Nettans svåger Håkan med sin svärson som jag tror heter Erik.
Eller?
Här är Håkans fru Helene som är syster med Nettan
Och alltså Hannas moster. 
Här med ett av sina barnbarn.
Helene och Håkans dotter Elin, alltså Hannas kusin i samspråk med moster Nina, alltså både Elins och Hannas moster. 
Mer Nettansläkt.
Nu får ni som var med hjälpa mig med namn!
Eller så tittar ni bara på bilderna.
Tänk denna dag som började med regn men höll sig borta under hela trädgårdsfesten!
Fast Ludvig tog det säkra före det osäkra och höll sig i vagnen.
 Sedan blir det lite bilder huller om buller.
jag har svårt att hålla ordning på alla.
Sonen känner jag dock igen.
Och Lalle och Mimmi såklart.
Joakim är nog en av favoriterna för Mio. 
Längst fram ser man Joakims kusin Thomas med sin dotter Elise.
Jag vill inte nämna vad denna katt heter, haha.
Han var väldigt kelen i alla fall.
 Hanna och Ola har ett underbart hus och en fantastisk trädgård.
Farfar med svåger och min systerson med sina barn.
Detta är Ludvigs och Mios kusin.
Jag undrar vart Hanna är på väg med bestämda steg?
 Aha!
Fika!
Jag kan säga att man inte behövde gå hungrig från detta kalas. 
Massor med godsaker!
Och massor med presenter!
Dags att vakna nu Ludvig för nu ska vi fika.
 Lite mys hinner man med trots allt.
Nu gäller det att placera ut sina filtar för att ha någonstans att sitta vid fikat.
Vilken tur att det hade slutat att regna!
Sätt igång att plocka av mångfaldet på bordet.
Ola servade med kaffe hela tiden. 
Thomas hade med sig sambon Åsas son Neo.
Här är Nettans tvillingbröder Axel och Sebbe. Vem som är vem vet jag inte men jag vet att de är Hannas morbröder.
Och så är det moster Nina med sin dotter Tilda.
 Kusin Elin med barn. 
Neo kom med Elise och Thomas som är hans bonuspappa.
Mamma Åsa arbetade.
Joakim och Nettan sjöng en egnkomponerad sång till Mio.
Ola och Thomas passade på att fota.
Jag undrar om någon spelade in deras sång?
Så fint!
Sedan sjöng Mimmi och Hanna tillsammans.
Vi andra bara njöt.
Och åt.
Prisutdelning!
Vi gick en tipsrunda i trädgården med frågor som handlade om Mio och om Hanna och Ola.
Jag hade åtta rätt men vinnaren lyckade pricka in nio rätt av tio möjliga.
Sedan fick Mimmi och Hampus presenter eftersom de är Mios gudföräldrar.
Undrar vad det var?
Ola med en kompis.
Hampus håller Mio när han skulle öppna sina presenter.
Gossen sade TACK!
Inte nog med att han går 9/10 månader utan har snackar också. 
 Ludvig fick också presenter.
Bland annat såpbubblor.
Morfar visar hur man gör.
Nettans syster Malin tittar på. 
Mio ville också vara med. 
Jag tror Mio gillade sitt namnkalas!
Som grädde på moset tog farmor Maritha med mig och visade Smålands landskapsblomma.
Alltså Linnéa.
Född och uppvuxen och levt största delen av mitt liv i Småland så har jag aldrig sett Linné i verkligheten.
Tack Maritha för att du tog dig tid och visade mig!