SÅ SANT SOM DET ÄR SAGT CARINA S!

"GOA VÄNNER ÄR LIVETS GÅVA" sá Carina Sundberg!
Så sant som det är sagt!
Men också
BARN, BARNBARN, BARNBARNSBARN OCH SYSKON PLUS DERAS FAMILJER
ÄR LIVETS GÅVA I KVADRAT!
Det senaste halvåret är det möten med släkt och vänner som har gjort att livet har varit - och är - helt ok.
Detta blir den sista tillbakablicken från september och framåt.
Människor som besökt mig och som jag har besökt.
Eller träffat på annat sätt.
Några nämnda men inga glömda!
Ann-Christine och Peter har jag promenerat med både hemma hos dom och hos mig. 
Underbara vänner och dessutom är Neo en fin hundkompis till mina båda hundar. 
Fast Ginnis tycker att Peter är bäst. 
 Mina barndomsvänner Britt och Inge på Öland har funnits/finns i mitt liv i vått och torrt. 
 Nu har de bara en hund kvar. 
Alice är en trevlig vägkorsning. 😄 
Broder Stefan hänger gärna med till Hönstorp på Öland.
Han har ju känt Britt nästan lika länge som jag. 
Minus tre år eftersom Stefan är yngre än jag. 
Fina Majas födelsedagsfirande missade jag inte.
Med möjlighet också att träffa släkten.  
 Maja och min dotter bor i Växjö där också syster Lotta och svåger Janne bor. 
Majas morfar Alf bor också där.  
Hanna och Ola kom på besök med sina barn. 
Mina barnbarnsbarn Ludvig och Mio
I oktober kom också Susanne.  
Vi hann med en skogspromenad
Och så mat och vin förstås. 
Det ser ni på bilden allra överst. 
Men Susanne får alltid jobba för brödfödan. 😜 
 Men vi hann också att spela och sjunga. 
Ted Gärdestads låtar gillar vi båda. 
Dessutom var en av de låtarna sedan med på Ingmars begravning. 
 Kurserna på Brukshundsklubben skapar möjlighet att träffa människor och jobba med hundarna. 
Chans att tänka på annat än sorg och bekymmer. 
Ginnis fick träna budföring och rapport och dessutom sittande,. liggande osv. 
Mina fina grannar kom på sopplunch.  
Dessutom träffades vi för att hugg gran och grilla korv.
Brorsan var också med.  
 Jul och nyår blev annorlunda men mycket trevligt.
Julen har alla firat hos oss tidigare medan nyår har Ingmar och jag firat, eller inte firat 😂, ensamma. 
Nu firade vi alla julafton hos sonen, Joakim.
Vi avslutade julafton med att spela spel.
På juldagen följde Stefan med hem till mig. 
Och på annandagen kom alla hit. 
Joakim och Nettan hjälpte mig att köra in ved.
Hanna och Mio myser med Ginnis.
Han njuter när det kommer folk hit.
Nyårsafton var jag hos dotter Magdalena och hos Lotta och Janne (syster/svåger).
God mat hos Lotta och Janne.
Innan alla fyrverkerierna brakade loss återvände vi hem till Magdalena.
 Vi skålade in 12-slaget med cider på Magdas glasade balkong.
Innan jag åkte hem på nyårsdagen hann Maggan och jag gå en runda med hundarna.
Alltså Avve, Isa, Ginns och Tazzo.
Dessutom fick jag fika i Maggans nya fina lägenhet och träffa hennes PA.
Trevligt!
Glömde såkart att fota. 
Bilden är från förra vintern.
Mina PRO-vänner gör också livet lite drägligare.
Både när det gäller styrelsemöten, Öppet Hus men framför allt våra härliga promenader. 
Jag måste också nämna alla er som har hört av er per telefon eller via fb och mess.
Ingmars fiskarkompisar Johannes och Christer som har varit här.
Det har också Anders och Roy med sambo Christina.
Christina kom en mängder av svamp och saft.
Åsa E och Ulrika W har stötta enormt via mess.
Mina syskon!
Min bror har varit här många gånger och hjälpt mig med både det ena och det andra.
Det är guld värt!
Sist men verkligen inte minst ställer Susanne upp!
Har varit här nu i veckan igen.
Och vad tror ni hon får göra?
Det får ni veta i nästa inlägg.
Ni ska också få veta vad mina vänner med perros har hittat på!
Tillsammans med min bror!