ETT PARADIS TILL I VÅRT VACKRA LAND

 

JAG TYCKER JAG BOR I ETT PARADIS.
 
MEN DET FINNS FLERA I VÅRT VACKRA LAND.
 
OCH ÄNNU "VÄRRE" ÄN VETTEKULLA.
 
Ni ska snar få se.
 
Jag hade lyckan att få följa med till Gotland tillsammans med Susanne (Ginnis uppfödare och vår vän), Karin (Susannes moster), Helene och Ing-Marie.
Alla har vi perrosar.
 
Det stod hundutställning på programmet men också trevlig samvaro i underbar miljö.
 
Susanne hämtade upp mig och Ginnis i Växjö för vidare färd till Oskarshamn och Gotlandsbåten.
 
Det blev trångt om saligheten i bilen men fungerade utmärkt.
 
Bella, Shandi, Smilla och Ginnis
 
Vi kom fram till Gotland och Ireviken (3 mil norr om Visby) mitt i natten.
 
Vi kunde alltså inte se hur det såg ut på Ireviken men vi hörde havet brusa.
 
Men på morgonen mötte oss en fantastiks utsikt genom de stora fönstren som vette mot havet utanför tomten!
Man kan inte påstå att vi kom till någon sunkig sommarstuga precis.
Såg ni havet?
Vi gick ut och kollade läget.
   

Vilken miljö!

Och vilket sällskap!
 
Vi var fem kvinnor i varierande ålder och sju hundar också i varierande ålder.
 
Jag var såklart äldst.
Antikvärde...
 
Karin och Susanne med Ginnis, Cocos, Freja (skymd) Smilla, Shandi och Bella.
 
Frukostdags i solen.
Det var blåsigt men härligt.
Susanne och Karin
 
Stående frukost för Helene.
 
Smilla och Ginnis
 
Bella (äldst) och Freja (yngst)
 
Idor blir lite friserad inför hundutställningarna.
Cocos vill vara nära matte.

Bus på gång mellan Shandi och Smilla.
 
Fast ibland måste man få vila, tycker Smilla.

Cocos hittar en bra vilstol.

Hör du Ginnis!
Kom inte hit och tro att du är nå´t!
Stå där och räcker ut tungan och tror att jag vill dela stol med dig, haha!
Bäst du aktar dig!
 
Jag får väl lägga mig någon annanstans då.
 
Det blev många promenader längst med havet.
Hundarna är ju vattenhundar och gillade att bada allihop.
     
 
 Någon av hundarna tog bollen och stack iväg men det märkte inte Ginnis.
Han skulle ut i vattnet om och om igen för att försöka hitta bollen.
Han kollade även dagen efter om bollen fanns där.
Gott minne den gossen.
Det är skillnad på honom och matte.
 
Ing-Marie fotograferade också.

Så skulle vi ta en gruppbild.
 
Ni märkte väl att jag skrev EN gruppbild.
 
Inte sjutton gick det att få ordning på hudarna heller.

Haha!
Vilken röra!
 
Det är minsann inte lätt att bilder på människor heller för vart tog Ginnis vägen?
HÄR!
 
Vi åkte till Lickershamn för att köpa rökt fisk.
Vi var också och kollade på lite hantverk.
     
 
Hem och fixa lunch.
 
Rosévin mitt på dagen!
Jag som bara dricker vin på fredagar och lördag.
 
Fast som pensionär är det ibland svårt att hålla ordning på dagarna.
Fast det var faktiskt fredag!
Lite hundbilder och pyssel
 
   
   
 
Det var faktiskt fredag både tidigt och sent den dagen.
 
Vi drack vin även på kvällen till grillat.
 
Men varför så alvarliga?
Spända inför utställningarna på lördagen? 

 
Internationella utställningarna i Visby varade både lördagen och söndagen för alla raser.
 
Hur det gick vet ni som är intresserade.
och ni andra kan väl bara njuta av fina hundar.
Alltså av rasen Perro De Agua Español allmänt kallad bara Perro.
 
Susanne med lilla söta Freja.
 
 
   
 
Ing-Marie med Idor
 
    
 
Helene med Smilla 

   
 
 Helene med Smilla
     
 
Susanne med Shandi
          
 
Helene och Bella
Där blev det mycket bakdelskontroll.
Jag stod på fel ställe för att få bra bilder.
 
 
Men sedan då? 
Både Shandi och Bella
 
Och glädjefnatt
Här är två hundar till som fick fina priser.
Smilla och Freja med Karin
Igor var inte alls intresserad av att visa sin bästa sida denna helg.
Han är i alla fall jättefin!
 
Igor vann i stället ett inofficiellt pris.
I höjdhopp!
 
Hur gick det för Ginnis då?
 
Asch!
Han är ju kastrerad och då är det ingen vits att ställa ut.
 
Dessutom är han så LITEN, HAHA!
 
Jag tycker alla perros är jättefina och Ginnis är inget undantag.
 
Finaste, sötaste och gladaste perron är min!
Så det så.....
 
Han har i alla fall lång och fin tunga.
 
VILL NI VETA MER OM VÅRT BESÖK PÅ GOTLAND?
 
VILL NI VETA VAD VI GJORDE I SKAFFERIET?
 
ELLER VILL NI VETA VEM SOM SKÄLLDE UT VAD INNE I VISBY? 
 
VILL NI VETA HUR DET GICK FÖR HUNDARNA I DEN STORA RINGEN?
 
LUGN BARA LUGN! 
DET KOMMER MERA!
BUBBEL! 
  
#1 - - Susanne:

TACK för härligt sällskap och underhållande läsning!
Snart är det fredag!
Kram, Susanne

#2 - - Katarina:

Alltid lika kul att läsa om era äventyr!
Vi ses i Gränna imorgon, ska bli såååååå kul!
Puss på nosen Ginnis!

#3 - - Lisa:

Ja det såg verkligen mysigt ut ! Vi tittade just på Maria Wern igår på tv:n och Tommy tyckte gott att vi kunde bestämma att vi åker dit till nästa sommar :-) Jaja vi får väl se vad som händer då...!! Mysigt med så många hundar under samma tak som kommer så väl överens.Sen får man faktiskt dricka lite vin, både rose och annat när man har semester så det är så. Ha det gott kram Lisa och pojkarna