EN VANLIG PROMENAD

 DET ÄR INTE EN PERROPROMENAD.
OCH DET ÄR INTE EN PROPROMENAD.
ELLER JO FÖRRESTEN.
 
GINNIS ÄR JU EN PERRO OCH JAG ÄR SEKRETERARE I PRO SÅ DÅ BLIR DET FÖRSTÅS BÅDE EN PERROPROMENAD OCH EN PROPROMENAD.
 
PROMENERA FÖRRESTEN!
 
KAN MAN GÖRA DET I SVERIGE NU FÖR TIDEN.
 
ELLER MÅSTE MAN WALKING?
 
ELLER TILL OCH MED POWERWALK!
DÅ SKA MAN TYDLIGEN GÅ ÄNNU MERA EFFEKTIVT!
FÖR VEM?
FÖR MIG ELLER FÖR GINNIS?
ELLER KANSKE FÖR BÅDA.
GÅR MAN DÅ FÖR MOTIONENS SKULL ELLER FÖR NÖJES SKULL?
FÖR MAN KAN VÄL INTE GÖRA BÅDA SAMTIDIGT!
ELLER?
 DET VAR EN SJUKGYMNAST SOM FRÅGADE MIG EN GÅNG OM JAG MOTIONERADE.
NÄR JAG DÅ BERÄTTADE ATT JAG HADE HUND,
UNDRADE HON OM JAG DÅ VAR OMKLÄDD I TRÄNINGSOVERALL (svenskengelskt ord).

ANNARS MOTIONERADE JAG INTE FÖR MIN EGEN SKULL!!!
 
NU ÄR EN AV ANLEDNINGARNA TILL ATT JAG HAR HUND ATT JAG SKA GÅ
LÅNGPROMENADER
SKOGSPROMENADER
"FÅ EN NYPA LUFT"
PROMENERA FÖR NÖJES SKULL OCH SAMTIDIGT FÖR MOTION
OCH NJUTA AV NATUREN.
 
 
AND TAKE GINNIS OUT FOR A WALK!
 
MEN!
 
DET GÄLLER ATT VARA RÄTT KLÄDD!
MEN PROMENADSKOR KAN MAN INTE KÖPA LÄNGRE.
 
HÖR OCH HÄPNA!
MAN KÖPER WALKING-SKOR!
INTE ENS WALKING-SHOES!
 
HAR MAN TUR SÅ HITTAR MAN DOM PÅ
ELLER MÖJLIGERN PÅ
JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ DETTA SÄTT ATT SLOPA SVENSKA SPRÅKET!
NÄR DET FINNS SVENSKA ORD!
 
JAG HAR INGET EMOT ATT ANVÄNDA TEJP ELLER STOPPA BENEN I JEANS
ELLER ENS ATT PROMENERA PÅ EN TROTTOAR.
 
MEN DÄR, VAD JAG VET, FINNS INGA ANDRA SVENSKA ORD!
 
EN GÅNG FRÅGADE JAG ETT ANTAL 6-ÅRINGAR VAD DE HADE GJORT I HELGEN.
DÅ SVARADE EN GOSSE: "DÄR HAR JAG ALDRIG VARIT."
HAN VISSTE BÄTTRE VAD WEEKEND VAR.
 
JAG TROR JAG VILL GÅ I "WALK OUT"!
 INTE "WALK OVER"!
 
GINNIS OCH JAG GÅR INTE BARA PÅ HELGER UTAN ALLA DAGAR
OCH HELST PROMENERAR VI UTE I NATUREN FÖRSTÅS.
 OCH FÖRENAR NYTTA MED NÖJE!
KOLLA GINNIS PÅ FILMEN.
ÄVEN OM JAG TROR ATT HAN BLIVIT LOMHÖRD IBLAND SÅ ÄR HAN RIKTIGT DUKTIG.
EMELLANÅT!
 
HAN SITTER FOT EFTER INKALLNING!
ALLTSÅ TRÄNAR VI!
OCH SEDAN NJUTER VI!
 
 
 
SLUT FÖR IDAG!
SLUT FÖR IDAG!
THE END!
FINITO!
 
#1 - - Brandy den Bruna Blixten:

Jaja, det där med träning... När jag brände ut mig från min högavlönade akademiska arbete och kom fram till att jag ville ha ett helt annat liv, det första jag gjorfe var att skaffa hund. Vera the Pon kom till mig som foderhund. Jag skulle ta hand om henne. Hon räddade nog mig fysiskt. När jag flyttade till landet fick jag åka till Hässleholm och hämta Brandy. Hon räddade mig psykiskt. Motion får jag på köpet. Men då har jag gummistövlar på mig, och inga stavar. De skulle bara fastna bland alla kvistar i Edsväraskogen!

#2 - - Anita:

SÅÅÅ duktig Ginnis är. Va skönt att kunna prommenera och träna samtidigt. Det är det man kallar: förena nytta med nöje. Ha det bra med träning och prommenader.

#3 - - Ann-Christine:

Åh så söt han är, och duktig! Neo är också en riktig friskvårdare för oss. Vi har knappt inte varit förkylda sedan vi skaffade honom. Dessutom har han hjälpt oss att tappa en massa kilon. Vi har heller inte träningskläder när vi motionerar. Kram till er!

#4 - - Maggan och avve:

Jag tränar i tunga kängor och alltid i för mycket kläder! När jag gör armhävningar springer Avve och hämtar leksaker för det ser ju skitkul ut när matte ligger på magen. Gör jag upphopp så hoppar han me:) när jag gör planka så hoppar han upp på ryggen. Härligt är det med hund i alla fall, ut kommer man! Häftigt ljud i videon när Ginnis är ur bild men man hör hur han slirar in jämte dig;) kram på er

#5 - - Petra & Timja:

Vad du har lärt honom! Så duktig!!!

#6 - - pia wennersten:

Hej! Visst är det härligt att förena nytta med nöje. Ni är duktiga både du och lilla Ginnis

#7 - - Gunn o Tosca:

Hej på er!
Vad duktig Ginnis är och du också som tränar honom. Vi försöka träna också, men promenader är nog mysigast i all ära. Dina kommentarer om svengelska språket är härliga. Håller med dig. Varför inte vårda vårt språk först. Saknas ord kan man ta in andra språk då i stället.

#8 - - Margareta och Ginnis:

LISA RYDENFORS SKREV I FB:
Härlig Margareta! Jag var på hälsotest på jobbet och sa att min träning var hundpromenader och hundträning. Test killen såg inte så imponerad ut men han fick öka belastningen 5 gånger på testcykeln. Det hade han aldrig fått gjort på något test. Så rådet jag fick efter testet var fortsätt du med dina hundpromenader :-)