INTE KATTEN SKA MAN VARA UTE I REGNVÄDER!

 
 
DET HAR REGNAT!
 
 Inte katten ska man behöva vara ute när det spöregnar och åskar!
Tur att matte har lämnat verandadörren lite på glänt. 
 
Det är mycket bättre att ligga och sova på verandan.
 
Stackars Ginnis som inte har någon kiss- och bajslåda inne.
 
Orättvist tycker Ginnis!
 
Men matte!
Du menar väl inte att jag ska SITTA i vattnet?
 
Jag står mycket hellre.
 
Ska du hålla på och fotografera blommor också?
 
SNÄLLA jag vill gå hem!
 
Men Ginnis!
Det fattar du väl att du måste kissa och bajsa innan vi kan gå hem.
 
Så!
Nu är det fixat.
 
Nu går vi hem!
  
Men Ginnis!
Det var bara halva uppdraget.
 
Du är roligt du.
 
Det fungerar bättre med FRITT FÖLJ när det regnar tydligen. 
  
MEN DÄR BLIR DET INGET BAJSANDE AV!
 
Idag vill du tydligen gå vid min sida hela tiden.
 
Vi får prova om det går att få fart på dig på andra lydnadsmoment.
 
SITT!
STANNA KVAR!
 
Men Ginnis!
Varför har du rest dig upp?
 
Matte fattar inte du att jag inte vill blöta ner min rumpa?
Vi provar igen.
 
SITT!
 
STANNA KVAR!
 
DUKTIG GINNIS!
 
MEN SE INTE SÅ LIDANDE UT.
 
HIT!
 
Du ska inte tro matte att jag tänker springa benen av mig för att du står där borta och ropar.
 
Slow motion blir det.
 
Det är klart.
Så fort du hittar en pinne så vaknar du till liv.
 
Men jag har faktiskt ingen lust med pinnlek nu.
 
OK matte.
 
Jag går väl hos dig igen om det är det du vill.
 
Men jag vill att du ska gå och bajsa.
 
Lugn matte.
Det kan man inte gör var som helst.
 
Man måste vara lite diskret!
  
FIXAT
 
Då går vi hem.
 
Om du inte förstås vill leka pinnleken nu?
 
Nähä.
 
Tänkte väl det.
 
Hänger du med hem nu då?
 
Sno dig på!
 
Måste jag stå och vänta på dig?
 
Fattar du inte att detta inte är ett väder för en vattenhund?
 
JAG LIDER!
 
Äntligen hemma!
 
Inte fotografera blommor nu igen!
 
Men Ginnis ser du inte hur våta de har blivit. Det gillar inte pelargoner heller.
 
 
Ska bara torka av mig lite på mattan i köket.
 
ÄNTLIGEN!
Nu kan jag vila lite.
 
MEN GINNIS!
 
NU KOMMER SOLEN IGEN!
 
 
Då kan vi gå ut och plocka vinbär.
 
TYST MATTE!
 
JAG SOVER!
 
JAG MÅSTE VILA FÖR I KVÄLL SKA JAG TRÄNA IHOP MED HUNDKOMPISARNA BOSSE OCH VILLE.
 
#1 - - Katarina:

Ha det så kul med Bosse och Ville!
Visst är det ändå skönt att det äntligen kommit lite regn :)
Kram kram kram

#2 - - Pelle:

Så underbart och humoristiskt berättat, en liten charmig historia från vardagen! Tack för hälsningar och lyckönskningar från dig till oss och vår stora valpkull!

#3 - - Margareta och Ginnis:

Åsa/Smilla bus skrev en kommentar som jag tagit bort eftersom det visade "misstänkt spam".
Så här skrev hon.
"Ha, ha, ha, ha du har en så härlig blogg"

Den kommentaren ville jag ju inte missa!