EN SÅN HÄRLIG DAG!

 

"STEG UPP PÅ MORGONEN

INNAN MIN DAG VAR RIKTIGT VAKEN

WOWOW VILKEN HÄRLIG DAG!"

RINGDE MAGGAN TIDIGT PÅ FREDAGSMORGONEN OCH BERÄTTADE ATT JAG VAR BEREDD ATT KÖRA TILL DRAGSNÄS SOM VI BESTÄMT.
 
HON HADE FÖRBERETT PICKNICK UTE PÅ EN Ö EFTERSOM DET VAR SÅ FINT VÄDER.
 
FRÅGA MIG INTE VAD ÖN HETTE FÖR DET HAR JAG REDAN GLÖMT.
OCH BRA ÄR VÄL DET SÅ ATT DET INTE BLIR FÖR MYCKET FOLK DÄR.
 
 DET VAR BARA  ATT DAMMA AV FLYTVÄSTEN, PÅ MED SHORTSEN OCH GE SIG IVÄG.
 
EFTER ATT HA KÖRT FEL FÖRST
SÅ MÖTTE MAGGAN OCH AVVE UPP VID SITT HÄRLIGA SOMMARHUS.
 
MODELL STÖRRE SKULLE MAN KUNNA SÄGA.
HUSET LIGGER PRECIS VID HAVET.
 
VÄLDIGT VACKERT!
 
NI SOM INTE VET ATT BLEKINGE ÄR SVERIGES TRÄDGÅRD
BORDE TA EN SVÄNG HÄRÅT OCH NJUTA AV DEN VACKRA NATUREN.
 
AVVE ÄR SKEPPSHUNDEN NR 1!
BÅTVAN SEDAN VALPBENEN.
PÅ MED FLYTVÄSTEN BARA!
OCH IVÄG!
HÄR KOMMER BÅTKRUKA NUMMER 1!
 
NU MENAR JAG FAKTISKT INTE MIG.
FÖRSTA GÅNGEN JAG VAR PÅ SJÖN SÅ LÅG JAG I LIGGVAGN PÅ MORFARS BÅT I VÄSTERVIKS SKÄRGÅRD.
SEDAN HAR DET BLIVIT EN HEL DEL SEGLANDE BL A  MED 606:AN SOM ÄR EN KAPPSEGLINGSBÅT.
DEN HAR SONEN NU FÖR TIDEN OCH JAG SKULLE SÄKERT KUNNA VARA MED I DEN.
DET ÄR BARA DET ATT MAN HÄNGER MEST UTANFÖR BÅTEN.
OCH DET ÄR INGA PROBLEM.
DÄREMOT KOMMER JAG SÄKERT INTE UPP I BÅTEN IGEN.
 
NEJ BÅTKRUKA NUMMER 1 VAR GINNIS!
 
VISSERLIGEN HAR HAN ÅKT BÅT TILL GOTLAND ELLER DET VAR FÖRSTÅS EN FÄRJA.
EN VÄLDIGT SKILLNAD!
 
EN MINDRE BÅT (ALLTSÅ MINDRE ÄN GOTLANDSFÄRJAN) HAR VI ÅKT TILL TJÄRÖ I RONNEBY SKÄRGÅRD.
 
MEN DETTA VAR FÖRSTA TUREN I EN ÄNNU MINDRE BÅT.
 
DARRANDE SOM ETT ASPLÖV TRYCKTE HAN SIG MOT MIG.
DET GUNGADE GANSKA BRA PÅ UTFÄRDEN.
 
AVVE KOM OCH TRÖSTADE.
 
DET SER UT SOM OM MIN FLYTVÄST VAR PÅ VÄG NORRUT - UPP ÖVER MINA ÖRON!
ÄNTLIGEN ILAND!
MAGGAN FÖRSÖKER FÅ FAST BÅTEN.
HON FICK INGEN STÖRRE HJÄLP AV MIG.
TIDEN SOM BERGSGET ÄR FÖRBI.
MITT KNÄ GÖR MIG LITE RÄDD ATT RÖRA MIG BLAND STENARNA.
 
MEN DET ÄR INGET SOM HINDRAR MAGGAN ELLER DE TVÅ FYRBENTA.
 UNDERBAR Ö, KANONVÄDER OCH UNDERBART SÄLLSKAP!
 
OCH SÅ HAR MAGGAN DESSUTOM MED VÄRLDENS HÄRLIGASTE FIKAKORG!
SMOOTHIES, KAFFE, VASTTEN, HEMBAKA BRÖD OST, KORV, TOMATER SMARRIG KAKA
YOU NAME IT!
TILL OCH MED TUGGBEN TILL HUNDARNA HADE HON TAGIT MED.
SÅ VAR DET JU EN ANNAN SAK ATT DOM VILLE HA SAMMA BEN HELA TIDEN.
 
MAGGAN VAR OCKSÅ VÄLDIGT DUKTIG PÅ OLIKA BERGARTER.

NATUREN KAN VERKLIGEN MÅLA!
INTE BARA MED SJÄLVA BERGET.
MEN VAD ÄR DETTA FÖR BERGART?
ELLER KAN DET MÖJLIGEN VARA SMOOTHIES MED BLÅBÄR OCH HALLON?
 
DESSA VILDA HUNDAR!
EN KAFFEMUGG GICK OCKSÅ ÅT FANDERS.
MEN HUNDARNA HADE KUL!
 
VILDA LEKAR.
 
AVVE LIKA SMIDIG SOM SIN MATTE.
 
OCH GINNIS SOM EN KRUM BOLL FÖRE IBLAND MEN OFTAST EFTER.
LIK SIN MATTE.
 
 NI SER!
FÖR BRED FROMT, SOM MATTE
KNÄPPA FÖTTER, SOM MATTE
KONSTIG FRISYR, SOM MATTE
 
HITTAR MER ATT KLIPPA AV NÄR HAN ÄR VÅT.
 
MEN HAN ÄR I ALLA FALL MIN SÖTNOS!
MEN GINNIS OCH AVVE VAR GANSKA UPPTAGNA MED VARANDRA.
DÅ OCH DÅ I ALLA FALL.
OM DET INTE VORE SÅ ATT HAVET LOCKADE OCKSÅ.
 
 VI KLÄTTRADE RUNT LITE PÅ ÖN.
AVVE KOM BLÖDANDE FRÅN EN PULPA.
BERGET SLITER HÅRT PÅ KLORNA.
SEDAN MÅSTE HUNDARNA NOSA PÅ BLODSPÅREN.
MEN VART TOG MAGGAN OCH AVVE VÄGEN?
DOM SKULLE GÅ OCH KOLLA BÅTEN OCH GINNIS SATT OCH VÄNTADE.
OCH VÄNTADE.
MEN TITTA!
NU KOMMER DOM!

 
DAGS FÖR LEK IGEN.
 OCH SÅ LITE MYS!
 
VILKEN UNDERBAR DAG VI HADE!
 
TACK MAGGAN FÖR ATT DU ORDNADE DET SÅ FINT!
 
OCH VILKEN HÄRLIG LEKKOMPIS GINNIS HAR!
 
#1 - - Susanne:

Stop nu! Ginnis har INTE för bred front och inte konstiga tassar! Det har för övrigt inte du heller. Men vilket härligt ställe Maggan har!! Det blir nog ingen Ronnebyutställning för mig i år, så jag får hitta på en annan anledning att hälsa på dig :)
Kram, S

Svar: Det finns en riktigt enkel anledning att komma hit! UMGÅS! Det räcker gott för mig i alla fall. Sedan kan det väl bli lite gott att äta och dricka. Om vädret tillåter har vi soldäcket nere vid havet. Helt och fin nu när Ingmar har renoverat det.
Margareta

#2 - - Maggan och Avve:

Håller med Susanne, både du och Ginnis har fina avelsgener:) Ginnis har du ju förstört det för men snygg är han! Och du med! Det är inte vilken 69 åring som helst som jag vågar släpa ut på en öde ö. Men du klarar dig galant och dessutom visade du hur vig du är! Synd att jag inte är lika flitig med kameran:) det var jag som var klumpig som spillde smoties, kaffe och hade sönder koppar! Tack iallafall att ni vågade följa med oss, och jag är säker att Ginnis också blir skepparhund om han bara får möjlighet att träna! Välkomna tillbaka när som! Kram

#3 - - Katarina:

Vilka underbara bilder från en underbar dag! Ni verkade ju ha det fantastiskt där ute på ön. Bästa bilden är på Maggan och Avve när de kör båt - den måste hon ju bara förstora och rama in - Svensk sommar när den är som bäst. Aj löv it!
Kraaaam från Hörvik
Balder & Co.

#4 - - Brandy den Bruna Blixten:

En underbar, underbar dag, vad ni har haft det bra. Och Ginnis - all borde ha en kompis som Avve <3

#5 - - Gunn o Tosca:

Åh vilken härlig dag ni ser ut att ha haft alla fyra. Visst är det vackert där ute. Är ganska ofta inte så långt från där Maggan har sin stuga.