EN HÄRLIG OCH HÄNDELSERIK MORS DAG MEN MED ETT TRÅKIGT SLUT!

  •  
OM VI BORTSER FRÅN VÄDRET SÅ STARTADE DAGEN PÅ ETT VÄLDIGT BRA SÄTT!
 
APPELLKURSEN SKULLE TRÄNA SKOGSSPÅR.
 
NINNI OCH JANNE (TILL VÄNSTER PÅ BILDEN) HADE VARIT OCH LAGT SPÅREN EN TIMME TIDIGARE SÅ DET VAR BARA ATT SÄTTA IGÅNG.
 
Fr v är det Lise-Lotte som har Berner Sennen Wilma, Marie som äger Lagotton Wille och Charlotta som har en Flatcoated Retriever som heter Isa. 
Ann-Marie ägare till Sindra som är en Stabyhoun och Christina som är ägare till Bosse Jaktlabrador.
NINNI FÖLJDE MED HÄLFEN AV GRUPPEN NÄR DE SPÅRADE OCH JANNE DEN ANDRA HÄLPTEN.
 
EFTERSOM JAG SKULLE VIDARE TILL KALMAR EFTER KURSEN FICK JAG STARTA TIDIGAT.
GINNIS BLEV SOM VANLIGT HELTAGGAD SÅ FORT HAN FICK SPÅRSELEN PÅ SIG.
LISE-LOTTE FÖLJDE MED FÖR ATT FOTOGRAFERA.
IBLAND BLEV DET BRA KORT OCH IBLAND BLEV DET HUVUDLÖSA OCH LITE ANNAT.
DET GÅR FORT NÄR GINNIS SPÅRAR TROTS ATT JAG BROMSAR.
 
NU KÖR VI I ALLA FALL IGÅNG!
DET VAR TVÅ VINKLAR PÅ SPÅRET MED APPORTER.
 
FÖRSTA APPORTPINNEN!
INNAN JAG HANN FRAM TILL GINNIS SÅ LYCKADES HAN TUGGA PÅ APPORTPINNEN.
HAN FICK ETT LITET SPRUT MED VATTENFLASKAN SÅ HAN SLÄPPTE.
 
JANNE SADE TILL MIG ATT VARA NÄRMARE GINNIS UNDER TRÄNING FÖR ATT HINNA FRAM OCH TA HAND OM APPORTPINNE SNABBT.
 
OM NI UNDRAR VAD DENNA BILD VILL SÄGA SÅ ÄR DET ETT SÄTT ATT VISA ATT GINNIS SVÄNGER PERFEKT VID VINKELN!
DET GJORDE HAN VID BÅDA VINKLARNA.
 
KLOCKRENT!
 
DUKTIGT GINNIS!
VID ANDRA APPORTPINNEN VÄNDER SIG GINNIS MOT MIG OCH NÄR JAG KOMMER FRAM SLÄPPER HAN DEN DIREKT.
JAG TOG BARA UPP VATTENFLASKAN UR FICKAN
(SOM VID DET HÄR LAGET VAR GANSKA VÅT).
 
SISTA APPORTPINNEN.
BERÖM OCH GODIS.
OCH INGET TUGG PÅ PINNEN!
HAN HAR BRA NOS DENNA LILLA VATTENHUND.
PRECIS SOM ALLA PERROSAR, TROR JAG.
 
MEN HAN ÄR OCKSÅ BRA PÅ ATT STANNA KVAR NÄR JAG SÄTTER HONOM.
 
OCH SITTER KVAR VÄLDIGT LÄNGE. 
MEDAN JAG GÅR RUNT OCH PRATAR 
OCH FOTOGRAFERAR. 
NÄR ALLA HADE SPÅRAT OCH SÖTT SIG JÄTTEBRA VAR DET DAGS FÖR GENOMGÅNG OCH FIKA.
 
JAG  SATT I BILDÖRREN EFTERSOM DET REGNAD.
 
HOPFÄLLBAR PALL ÄR PERFEKT.
 ANDRA FICK HÅLLA TILL GODO MED MARKEN.
PYTTEPALL? 
MARIE BLEV STÅENDE.
 EN HEL LÄNSTOL!
NINNI OCH JANNE TALADE OM VAD SOM VARIT BRA OCH VAD VI BEHÖVER TÄNKA PÅ I FORTSÄTTNINGEN.
 
GINNIS SKÖTTE SIG KANONBRA MEN HANS MATTE FICK LITE ATT TRÄNKA PÅ. 
VI DISKUTERADE OCKSÅ OLIKA SPÅRLINOR.
 SOM AVSLUTNING GJORDE VI ETT PLATSLIGGANDE.
 
HUR DET GICK?
 
DET STRUNTAR VI I!
 GINNIS OCH JAG KÖRED VIDARE TILL KALMAR FÖR ATT FIRA MORS DAG.
 
EFTERSOM DET INTE GÅR ATT TA IN VARKEN LILJEKONVAJER ELLER SYRENER TILL MAMMA FICK DET BLI LITE BLOMMOR FRÅN TRÄDGÅRDEN.
OCH SÅKLART RABARBERPAJ MED VANILJVISP TILL KAFFET.
 
FRAM PÅ KVÄLLEN VAR DET ROLIGA SLUT!
 
 
NÄR JAG SKULLE GÅ UT MED GINNIS VID 20-TIDEN
MÖTTE VI EN HUNDÄGARE MED HENNES BULLTERRIER.

Bullterrierns bakgrund förklarar en del av dess egenheter.

Den är enastående smärttålig, enormt modig och stabil, självständig och mycket envis samtidigt som den kan vara förvånande känslig.

Det är en lättillgänglig och positiv hund som trots ett ofta väl tilltaget och lätt malplacerat skämtlynne gör sitt bästa för att vara till lags.

En bullterrier gillar nya bekantskaper. Den är snäll och vänlig mot människor. Om den inte har fått lära sig motsatsen så älskar den allt och alla. Den är en underbar kompis för såväl vuxna som barn.

HAN HETTE TEO OCH VAR 8 MÅNADER.
 
MATTE FRÅGADE OM VI INTE KUNDE SLÄPPA HUNDARNA SÅ DE FICK LEKA.
DET VAR OK TYCKTE JAG OCH HUNDARNA LEKTE SÅ FINT. 
 Under uppväxten är de flesta bullterrier mycket aktiva.
DET MÄRKTE VI!
De kan lätt driva sina ägare till bristningsgränsen med sin outsinliga energi och sina upptåg.

 Bullterrierna är fulla av mod och den ska vara kraftig byggd muskulöst.

DEN VÄGER MELLAN 20-30 KG.

Hunden i sig är väldigt pigg och glad, tillgiven och alltid på hugget för att leka.

TEO VAR SÅ PÅ HUGGET I LEKEN ATT HAN MEJADE NER MIG!

SÅ TILL DEN MILDA GRAD ATT JAG SENARE HADE SVÅRT ATT TA MIG DÄRIFRÅN!

JAG HAR VARIT HOS LÄKARE OCH PÅ RÖNTGEN.
 
MENISKSKADA!
                                                                                                                          

Meniskerna är två halvmåneformade skivor som fungerar som stötdämpare i knäleden.

Allmänt

På varsin sida i knäleden sitter två små halvmånformiga skivor som kallas menisker. De är några millimeter tjocka och består av brosk och bindväv. Meniskerna fungerar som stötdämpare i knäet och gör knäet stabilare när man går, springer och hoppar.

När en menisk skadas kan det uppstå sprickor eller att en bit lossnar. Det händer framför allt när man sportar och knäet vrids kraftigt. Meniskerna blir skörare med åren.

Om en lös meniskbit fastnar någonstans i knäleden låser sig knäet när man böjer eller sträcker det. 
 
JAG HAR BLIVIT TILLSAGD ATT BARA GÅ PÅ PLAN MARK.
 
INTE I SKOGEN ALLTSÅ!
ÄVEN OM DET FINNS TERRÄNGGÅENDE RULLATORER.
JAG SKA INTE GÅ I TRAPPOR.
 
JAG FÅR INTE VRIDA BENENT ELLER TRAMPA SNETT!
HAHA!
 
HUR LÄTT ÄR DET?
VI BOR I ETT HUS MED TVÅ VÅNINGAR OCH TVÄTTSTUGAN I KÄLLAREN.
 
JAG SKA HÅLLA MIG SÅ LUGN SOM MÖJLIGT I 8-10 DAGAR.
 
SKA JAG SITTA INNE OCH BLI FETARE FÖR VARJE DAG?
 
OCH ONT HAR JAG OCKSÅ!
 
UNDER DESSA TIO DAGAR ÄR DET
  • TVÅ TILLFÄLLEN DÄR JAG ÄR MEDHJÄLPARE I FORTSÄTTNINGSKURSEN
  • TRÄNING MED GÄNGET OCH VANDRING LÄNGST LAXALEDEN SOM JAG VERKLIGEN HAR SETT FRAM EMOT. KAN DÄR VARA PLAN MARK?
  • ETT TILLFÄLLE MED AKTIVITETSKURSEN
     
    LÄKAREN SADE ATT DE SKULLE SKYNDA PÅ BEHANDLINGEN EFTERSOM JAG VERKADE VARA SÅ AKTIV SÅ EFTER EN TID KAN DET VARA DAGS FÖR OPERATION.
FÖR LITE HUNDLEK!!!!!!!
  
#1 - - Sara och Kalle:

Usch då!! Menisken är inte att leka med, vila och var försiktig, anlita någon som tar hand om tvätten. Synd att jag bor så långt bort annars hade jag gjort det för dig!

Krya på dig!!

Föresten så har jag flyttat vår blogg nu.

Sara och Kalle

#2 - - Agneta & Ninka:

Men då, sådan enorm otur!
Krya på dig och ta det lugnt.
Agneta & Ninka

#3 - - Susanne:

Ameeeen... Det är väl typiskt att jag bor så långt bort och inte har sommarlov ännu! Annars hade jag fått komma och hjälpa dig.
Hoppas att du slipper operation och är på benen snart.
Kram, Susanne

#4 - - Christina och Bosse:

Oj, oj, oj....
Jag kan riktigt känna hur ont du har och hur ilsk du är. Sur och grinig har jag däremot svårt att se dig som. Tur för hund och make,kantänka.... Tack för dina bilder - roligt som alltid. Ha det gott och jag förutsätter att vi ser dig och Ginnis i spåret inom en ine alltför lång framtid. Annars kan du väl var med som "hovfotograf" utan att behöva snubbla runt bland stubbar och stenar.

Än en gång - ha det gôtt! Christina

#5 - - Ginnis:

Ginnis gillar alla kommentarer som kommer via fb också!
Katarina Julin den 29 maj 23:51
Vilken rolig och pedagogisk blogg! Men åhh vad tråkigt och han hoppas han kryar på sig snabbt!

Eva Shellhammer den 29 maj 10:24
Stackars dig! Nu får Ginnis träna sig att bli en bra "rehabperro" - fixar han säkert kanonens ;)

Maria Blomberg den 28 maj 21:47
Krya på dig lilla minisk!

Sally Sehlin
Sally skrev: "Vad tråkigt att sådant ska händer precis när allting går riktigt bra :-( Hoppas dwet blir bra med knäet snabbt som attan!"

Helene Scharin
Helene skrev: "Stackar lilla dig, ta det bara lugnt :)"

#6 - - Petra Merci & Ester:

Men stackars stackars dej. Fy så tråkigt :(
Håller tummarna att det läker snabbt .
Kram på dej ,


#7 - - Petra & Timja:

Jättetråkigt när sådant händer! Din stackare! Hoppas att du blir bättre snart. Kram Petra

#8 - - Linnéa:

Krya på dig! Hoppas knät blir bättre snart och du kommer ut på fler hundaktiviteter som vi andra kan läsa om i din fantastiska blogg! =D

#9 - - ketstin:

Trist..trist. Inte lätt att vara i stillhet. Krya på dig och gör som doktorn säger. Alltid lika roligt och underhållande att läsa din blogg.