VISST ÄR HAN EN ÄKTA SPANJOR

 
Här sitter jag nu och snorar och snörvlar vid datorn.
 Jag egentligen skulle göra mig i ordning för att ta med Tazzo på valpkurs.
Men en influensaliknande förkylning med feber gör att jag knappt orkar trycka ner tangenterna på datorn.
Papperskorgen ser ut som på TV-reklamen när en man fyller hela rummet med näsdukar.
 
Stackars Ginnis har inte fått några promenader att tala om.
Lite lek i trädgården bara. 

Och inte ens det blev så bra.
 
En liten tuff spanjor satte käppar i hjulet för Ginnis älsklingslek.
Alltså
Jaga brandslang.
 
Ginnis vågar inte ta tillbaka leksaken.

Sno dig på matte och kasta innan Tazzo norpar brandslangen igen!

Men matte är just nu inte särskilt snabb.
Rör sig i slow motion och knappt det.

Collaget först i inlägget hade jag gjort tidigare.
 Jag tänkte att detta inlägg skulle handla om Tazzos framfart i Vettekulla.
 
Man måste väl vara en spanjor om man äter Spanska skogssniglar?
Det finns galningar, svenskar, som lagar till dessa marodörer som har invaderat vår trädgård.
 
MÖRDARSNIGLAR!
Inte kan de hjälpa att de heter SPANSKA SKOGSSNIGLAR.
 
OCH DOM ÄTER TAZZO!
 
Nu blev det kanske lätta att missuppfatta situationen om jag skriver så.
Det är alltså Tazzo som äter sniglarna, inte tvärtom.
 
 OCH JAG VET INTE HUR JAG SKA FÅ STOPP PÅ ÄTANDET.
Dom finns i hela gräsmattan.
Tazzo har också fattat att han ska hålla sig undan från mig när han stoppar dem i munnen.
Slemmig äckliga typer dom där sniglarna.
 
Jag är i alla fall säker på att Tazzo liknar en spanjor när han tar SIESTA.
Han kan verkligen slappna av.
Om han vill.
Och det är inte alltid han vill.
 
Men min säng blir i alla fall ganska fullbelagd när jag själv försöker "knö" in mig mellan två hundar.
 
 
Igår och idag har det varit gott att dela säng med dessa två lurvisar.
 
Tidigare i veckan var det solsängen som invaderades.
 
Eller möjligen UNDER sängen.

Ginnis väljer en av stolarna som står i inhägnanden som jag gjort åt hundarna.
Fast jag är där också - ibland.
 
 Havet och bad är väl som gjort för en spanjor?
Eller det är såklart lika härligt om man bor i Sverige.
Även om det idag både har regnat och åskat ordentligt.
 
Tazzo blev nog i alla fall lite snopen - och rädd när han slängde si i efter Ginnis från bryggan.
 
Han försvann helt och hållet under vattnet och jag var berddd att hoppa i.
 
Efter lite simmande UNDER bryggan hittade han till slut var han skulle komma på torra land igen.
 
Och där höll han sig sedan.
På torra land alltså.
 
Vi har varit och badad flera gånger men då fick Tazzo springa längst med strandkanten.
Det blir lite lugnare så.

Tazzo är mycket social och gillar barn och snygga tjejer.
 
Den lille spanjoren.
Det märktes på midsommaraftonen nere i badviken.
 

Att Ginnis är social vet ni säkert redan.
 
 
Att han gillar pinnar vet ni säkert också.

Även om Tazzo snor dem också från honom.
Ginnis morrar men tar inte tillbaka.
Han är snäll han!
Dumsnäll!

Jag vet inte om hundarna njuter av naturen eller om det bara är jag som gör det.
 
Men jag vet i alla fall att Tazzo njuter i mitt knä när han är trött.

Undrar bara vem som somnade först.
 
Allt är inte en dans på rosor med en valp även om det känns lättare än när Ginnis var liten.
 
Tazzo dricker vatten och droppar över hela golvet.
 
Sedan har han fått för sig att skälla ihärdigt så fort jag är vi diskbänken.
Han tror att han ska få mat varje gång jag står där.
 
Jag nonchalerar.
Vänder ryggen åt om han hoppar.
Denna lilla hund som inte sade ett ljud när vi var i Spanien.
Han skäller också ut mig varje gång jag snyter mig.
Och det är ofta just nu kan jag säga.
 
Han biter på armar och ben.
Han biter mindre på sina tuggleksaker av någon anledning.
 
VALPAR ÄÄR SMÅ MONSTER!
MEN VÄLDIGT SÖTA SÅDANA.
#1 - - Maggan och Avve:

Hoppas du är på bättringsvägen! Härliga bilder på hundar, blommor, natur och människor! Alltid lika kul att läsa bloggen 😃

#2 - - Maggan och Avve:

Hoppas du är på bättringsvägen! Härliga bilder på hundar, blommor, natur och människor! Alltid lika kul att läsa bloggen 😃

Svar: När kommer du till Blekinge? Kram!
Margareta

#3 - - Bozze & Swalorna:

Stackars dig som är sjuk. Inget roligt i vanliga fall och speciellt inte med valp i hyset. Vilka härliga bilder. Tazzo är helt ljuvlig. När vi kommer till dig får Ginnis nog ta ett snack med Bozze igen. Bozze har massor av tips. På varje bild där Tazzo snor de roliga sakerna ser Ginnis verkligen bedjande ut. "Men matte, säg åt honom".

Krya på dig snabbt.

KraaaaM och voooooff

Svar: Tack för omtanken och lycka till med husvagnsköp. Hoppas Jennys gamla vagn duger. Det stod i tidningen BLT igår om en husvagn för 13500, nybesiktigad. Kanske något att pruta på? Ginnis står verkligen som ett fån när Tazzo gör attack. Han börjar fatta att det är OK att ta tillbaka sina saker. Den lille stackarn. Förresten! UNDERBART att läsa sista sidan på Perrobladet6 denna gång! Kram!
Margareta

#4 - - Katarina Lidal:

Krya på dig! Inte kul med sommarförkylningar...
Hög igenkänningsfaktor på nästan allt du skrivet! Loke kan inte dricka normalt.... Han svabbar golvet med det våra skägget hela tiden... Han skäller också på oss när vi står vid diskbänken! Han stjäler alla Balders leksaker och bär ut och gömmer våra skor i hela gräsmattan.... Dessutom försvinner han själv då och då för en välbehövlig siesta. Faktiskt oftast i sin egen säng! Det spelar ingen roll var vi är eller var vi går, när han är trött går han upp i sovrummet och siestar en stund.
De måste vara släkt!!!

Svar: De ÄR släkt och det ska bli kul att se om de gillar varandra.
Margareta