TY JULEN ÄR HÄRLIG FÖR STORA OCH SMÅ

 NU ÄR JULEN ÖVER FÖR DEN HÄR GÅNGEN OCH HUSET HAR TÖMTS FRÅN BARN MED RESPEKTIVE, BARNBARN MED RESPEKTIVE OCH BARNBARSBARN OCH X-1.
Men visst var det härligt att ha alla här!
Vi bor i ett julhus med vedspis och kakelugnar, massor med ljus.
Och blommor
 Det blev julmat och julklappar.
 Och mys.
Men också kortspel för delar av sonens familj.
Det blev också spel för Maja.
Men inte ishockey förstås.
Hon spelade något konstigt "bajsspel" med sin mamma men jag fick inte fotografera dem då.
Av någon konstig anledning haha.
De såg i alla fall väldigt roliga ut.
Här är i alla fall en julbild på dem som jag snott från Magdalenas fb.
Sötnosar utan något bajs. Hmmmm
Det blev också annan typ av spelande.
Mimmi och Joakim sjöng och spelade julsånger.
Det blev ännu mer spelande när Hanna, Ola och Ludvig kom.
Inte vet jag vad Hampus håller på med.
Fotomin kanske?
Ludvig var lite trött eller kanske hungrig så Ola fick avbryta sitt spelande.
Här var flera som var trötta!
Här var några som inte var trötta.
Ljugarebänken kanske?
Maken berättar en massa historier för sin son och mina barnbarns farfar/morfar.
Sanna?
Inte vet jag. 
 Nettan, svärdotter, och jag tog långa härliga promenader med hundarna.
Ingen snö här inte.
Hundarna fick posera.
Jag skulle använda till nyårskort tänkte jag.
Men de kan ju inte vara stilla samtidigt!
I morgon är det i alla fall Nyårsafton.
Den firar vi på tu man hand maken och jag.
I vanligt ordning.
God mat och dryck.
Sedan struntar vi i resten. 
 
Men den allra sista juldagen blir det lite fest igen!
 
#1 - - Katarina:

Vad härligt ni hade på julen!!! Tur att ni har ett STORT hus!
Gott Nytt År!
Feliz ano nuevo!
Från oss 4 i Spanien

#2 - - Katarina:

Vad härligt ni hade på julen!!! Tur att ni har ett STORT hus!
Gott Nytt År!
Feliz ano nuevo!
Från oss 4 i Spanien

Svar: Hoppas ni får ett Gott Nytt År! Jag minns mitt nyårsfirande i Marbella med enorma fyrverkerier. Inte djurvänligt precis men enormt vackert. Alla taxibilar stod stilla och tutade. Inte det djurvänligt men festligt. Hoppas det fungerar för Balder och Loke. Kram
Margareta

#3 - - Magdalena:

Tusen tack än en gång!:) Som vanligt hade ni fixat så fint, gott och mysigt. Verkligen ett riktigt julhus! Kram snälla tomten! :) <3

#4 - - Magdalena:

Tusen tack än en gång!:) Som vanligt hade ni fixat så fint, gott och mysigt. Verkligen ett riktigt julhus! Kram snälla tomten! :) <3