TRE TJEJER - EN TANT - FEM PERROS

Att jag och mina hundar får umgås med dessa ungdomar är en stor glädje!
Maggan hade bjudit in till tjejträff och perroträff i sitt sommarhus i Dragsnäs.
Undrar ni vilka de andra var så får ni svaret precis nu.
Ann-Christine och Katarina.
Och så var jag bjuden.
Vet i sjutton om jag vågar kalla mig tjej.
Såklart hade vi väldigt trevligt!
Fyra bruna och en svart perro rusade runt när vi gick på promenad först när vi kom. 
Jaså?
Ni såg inte vilka det var som var där?
Märkligt!
Jag som tar så fina bilder.
Men jag får väl skylla på att hundarna badade i vatten som luktade dynga.
Det kallas blekingskt havsvatten.
Inga snygga utställningshundar denna dag.
KLOAKHUNDAR!
och KNAPPAST IGENKÄNNINGSBARA.
Den enda som gick att känna igen var väl då Avve som höll sig lite mer på land än de andra.
Ja, ja.....
Man kan inte vara på topp alltid.
Men man kan ha toppenkul i alla fall.
Fem perrohanar som samsas fint på ängen.
Det var det första vi gjorde när vi träffade på eftermiddagen.
Alltså drog ut på hundpromenad.
Vi vandrade en kort bit till fantastiskt fina ängar.
Att de var fulla av fågelskit hade inte hundarna tid att kolla.
Som tur var.
Ni känner ju Tazzo.
Han äter allt.
Kannadagässen flydde till havs när vi kom.
 
 Här kan ni se alla fem hundarna nere vid vattnet.
Eller ser ni förresten?
Avve leker "Moses i vassen".
Vad Tazzo leker vet jag inte.
Sumobrottare kanske.
Han såg i alla fall ut som en sådan när han kom upp.
Ah ja´!
Det värsta har inte hänt ännu.
Någorlunda rena hundar, Neo, Avve och Ginnis i alla fall.
Glada och vänner dessa tre!
Loke, Avve och Tazzo
 Nu börjar det skvätta ordentligt om Tazzo och Loke.
VÄNNER? 
Centrifugen längst fram är Ginnis.
Här är sötnosen som snart flyttar till varmare bräddgrader.
Kan förstå det för i Sverige har sommaren kommit av sig.
Mörka regnmoln började närma sig. 
Kanske är det dags att bege sig tillbaka till Maggans hus.
INNAN vi blir genomsura.
Lite gruppbilder först bara.
Ordna nu hundarna så det blir bra bilder!
Stå inte bara där och titta.
Men det saknas ju en hund.
Vart tog Avve vägen?
Bra Ginnis att du stack och hämtade honom.
 Duktig gosse.
Ställ upp er nu då!
Väldigt snyggt gruppfoto.....
Kan det inte bli bättre?
Nähä!
Nu fattas ju Katarina.
Men Loke är med.
Mina hundar visar sin vackraste sida.
  OK!
Här har vi Katarina - OCH Loke.
Rätt ska vara rätt.
Det verkar inte vara särskilt stor ordning på hundarna.
Är de inte fostrade?
Det är skillnad på mina hundar det.
Lydiga och fina!
Hoppar inte på folk.
Och bråkar aldrig!
EXEMPLARISKA MED ANDRA ORD.
Hmmmmmmm.....
Tror ni vi hann tillbaka innan regnet kom?
 
Men våta kläder är inget problem för hundmänniskor.
Först en god fika med kladdkaka.
Och sedan ut igen!
Denna gång ut i skogen.
Och inte en bild tog jag.
Det började regna!
Igen!

Och sedan blev det blixtar och dunder!
Men inte från ovan.
Det var den lydiga, snälla och lugna Tazzo som stod för dundret.
Han flög på Loke och började slåss. 
Tror att han är någon he man.
Resten av promenaden blev det koppel för Tazzo.
Konstigt!
Det hade ju fungerat så bra tidigare när vi var ute.
Tur att Loke inte blev illa skadad!
Och Tazzo som ser så beskedlig ut.
 
Väl tillbaka inne i skydd av regnet så delade vi på hundarna för att få lite lugn och ro till annat.
Annat betyder i detta fall vin och melon.
Och mobil!
Vad kollade de på egentligen? 
 
 Jo, var man tillverkade vinet som Avve är döpt efter.
Vet ni det?
Sedan satte Maggan oss i arbete med att fixa maten. 
Jaså?
Såg ni inte mig?
Jag smet från sysslorna och fortsatte att fotografera.
Utsikten från altanen.
Den går inte av för hackor.
Särskilt soptunnorna är snygga.
Men Tazzo och Avve kontrollerade att allt gick rätt till i köket.
Och tänk!
Det blev så fint väder på kvällen att vi kunde sitta ute och äta!
Och dricka vin.
Men lite kyligt blev det trots allt. 
 Avve fick vara med på altanen som ensam hund en stund.
Vilken lyckad träff det blev!
Med tre tjejer, en tant och fem perros.
Tack Maggan för att du ordnade detta!
Underbara människor, härliga hundar, vacker omgivning, härligt hus
och
FANTASTISK MAT!
Det var bara en sak som du fixat dåligt! 
Men det finns ändå något positiv med regnet.
Det håller väl ALLA med om eller hur?
 
 
#1 - - Katarina:

Du är rolig du Margareta - Tant - jo pyttsan. Du har mer energi och definitivt mer spunk än de flesta jag känner!!!!
Tazzo och Loke får jobba mer på sin vänskap nästa gång de ses, jag tycker det gick hyggligt bra ändå. Med så mycket unghundshormoner farande runt omkring blir det ju lätt lite gruff... Vilket fantastiskt fint ställe vi var på, Blekinge är Fantastiskt!
Kram Kram