HAN ÄR DUKTIG HAN - MIN ÄLDSTA!

Igår var jag och tränade med Ginnis i Fortsättningskursen/Allaktivitetskursen.
Det var Agility som stod på programmet.
För en gång skull fick Tazzo stanna hemma för att Ginnis skulle få lite egentid.
Nyttigt för Tazzo  att vara ensam hemma.
Och nyttigt för Ginnis att få jobba ifred.
Ginnis har blivit såå duktig!
Även i lydnadsmomenten som vi tränade allra först.
 
Vad det var för väder?
Ni kan aldrig ana. 
Det var såklart Elisabeth som var ledare och lät oss göra en massa nyttiga övningar.
Efter olika lydnadsmoment och passeringsövningar, många med hundarna lösa hela tiden, så var det dags för tre korta agilitybanor.
De flesta av oss tränar inte normalt aglilty även om vi alla har provat på tidigare.
Alla som går denna kurs arbetar mycket med sina hundar.
Inga duvungar alltså.
Och det märktes minsann. 
 
Annika, Svarta damen, och Svante, svarta hunden, åkte dock hem eftersom Annika knappt kunde röra sig för sin onda rygg.
Inget bra läge för att ranta runt på agliltybanan.
Ja, ja!
Ranta runt och ranta runt.
Jag kan inte påstå att jag precis sprang.
Men Ginnis är snabb och det gällde att stoppas honom så han inte slarvade på starter.
Eller för den skull inte heller med nedgångarna från vissa hinder.
Det gäller att få tassarna att ta sig ner på den gröna delen.
Inte hoppa ner.
Det märktes verkligen att Ginnis och alla de andra hundarna tyckte att detta var superkul.
Synd Ginnis att du har en sådan långsam matte!
Tänk om jag vore lika snabb som din mammas matte då hade du varit suverän!
Nu blir du ju stoppad i ett kör.
Hör du matte!
Lägg inte fingrarna i blöt när jag jobbar!
Tunnlarna tog Ginnis både fram och tillbaka.
Lajbans!
Blev ni röda av avundsjuka nu?
Asch!
Det är bara att springa på och matte kommer minsann inte in i tunnlarna i alla fall.
Slalom är lite besvärligare.
Utom när jag går slalom runt mattes ben.
Jag har skaffat öronvingar som hjälp för pengarna.
Hopp är min specialitet.
Till och med utan öronvingar.
 
Hur det gick för de andra?
Hur bra som helst!
Lite nos efter köttbullar och annat ägnade sig alla hundarna åt.
Ni får kolla själva.
Nu var det så att det var en hel del tollare med och jag har väldigt svårt att hålla koll på vem som är vem när jag tittar på bilderna.
Jag tror att jag har stenkoll men för säkerhets skull avstår jag att sätta ut namnen.
Ursula tränade både med Mille först och sedan med Bessie.
Med i gruppen är också en golden och två gårdshundar.
Så härligt att se alla dessa hundar och hundägare i full fart på banan.
Så kul det var!
Titta själva.
VI SES I AUGUSTI ELLER PÅ LÅNGVANDRING UTMED MÖRRUMSÅN MED GÄNGET! 
 
#1 - - Kennel OohYes:

Agility är det bästa jag vet!!!

Smilla Bus:)