MARGARETA KLANTSKALLE

 Jag är nog ingen god människa då. 
Eller i alla fall inte alltid.
Förra veckan var det avslutning på fortsättningskursen i rallylydnad.
Båda hundarna var med på kursen.
Denna sista gång skulle vi ha träningstävling.
Det var tolv hundar som var med.
Jag min klantskalle har slarvat bort både banna och protokollen.
Jag har lagt dem på ett säkert ställe.
Eller så har jag väl lagt det på ett mer osäkert ställe.
Alltså i vedspisen
I alla fall var det en nybörjarbana så det var koppel på.
Ginnis startade som nummer 3.
Och att kopplet var på visade sig i protokollet med en massa SK, alltså sträckt koppel.
För att inte tala om en massa NOS, alltså nosande.
Och han inte ville lägga sig ner.
Detta gjorde att han fick 10 poängs avdrag för Felö, alltså fel utförd övning.
Dessutom avdrag med 5 poäng för helheten.
Ginnis var nämligen väldigt intresserad av något annat än rallybanan.
Han hade inte tid att lägga sig ner.
Ja, ja!
Vissa saker gjorde han riktigt bra.
Som t.ex skällande vi framförsittande - varje gång.
Tazzo startade som nummer 11.
Han var riktigt duktig!
Han gjorde precis som jag sade till honom.
Och det var dumt!
För jag min klantskalle gjorde TVÅ övningar fel!
Båda var vid skyltar med framförsittande.
När han skulle göra höger ingång så sade jag till honom att göra vänster.
När han skulle göra vänster ingång så kan ni säkert gissa vad jag sade till honom.
Just jag sade till honom att gå runt höger.
Dessutom satte jag honom ner när vi egentligen skulle gå vidare direkt.
Trots att jag gått banan tidigare med Ginnis och verkligen visste hur banan var.
Alltså TVÅ Felö.
Avdrag alltså med 20 poäng.
Kan man vara mer klantig?
Som också hade kunnat vara Ff, alltså förarfel.
Om inte domaren hade varit så snäll.
Annars hade han bara tre poängs avdrag för nos och sträckt koppel
 Trots mina fadäser kom Ginnis på 3:e plats och Tazzo blev 2:a.
 
 I lördags var det fest hos oss i Vettekulla.
Det var såklart trevligt.
Nästan hela tiden. 
Maken hade fixat en helt sagolik soppa till förrätt. 
Fråga mig inte om receptet för det finns i makens huvud. 
I alla fall var det kräftstjärtar och rökt lax i den och morötter och lite annat jox.
 Röd curry gjorde att soppan fick ordentligt sting. 
Plus lite andra kryddor. 
Tror jag. 
Maken fixande också en härlig köttgryta på fantastiskt fin nötkött som kom från en gårdsbutik i närheten.
Jag fixade efterrätten.
Eftersom jag hade misslyckats fullständigt med den glass som jag gjorde till förra gången grannarna var här så bestämde jag mig för ett säkert kort.
Trodde jag!
Men inget blev egentligen som jag tänkt mig.
Jag gjorde en pannacotta med färska hallon och blåbär toppat med en klick grädde och riven choklad.
Det låter väl ganska gott eller hur?
Stolt balanserar jag in tio stycken dessertglas på en bricka och förväntar mig succé.
Och det blev det!
Fast på ett annorlunda sätt.
Tre av dessertglasen åkte i golvet med dunder och bra när jag skulle sätta ner brickan på bordet.
Det hamnade grädde, choklad, bär och glasbitar inte bara på golvet utan också på en av gästerna.
VILKEN KLANTSKALLE JAG ÄR!
Stackars Vivvi hade dessutom fått rödvin på sig när maken skvimpade ut från sitt glas.
Gästerna påstod att det blev en fest som de sent skulle glömma.
Men kanske inte av den anledningen som ett värdpar önskade sig.
Dagen efter fick klantskallen städa upp efter fadäsen.
Vitsåpade trägolv är inte att leka med.
Nu borde det väl vara nog med klantigheterna kan man tycka.
Men inte då!
Igår lyckades jag ännu en gång.
Jag stjälpte ut allt mitt kaffe vid fikat.
SUCK!
Hälsningar från Margareta Klantskalle!
#1 - - Katarina:

Vi gillar dig trots att du är en klantskalle!!!
Grattis till de fina placeringarna! Kram från oss fyra.

Svar: Du är för snäll Katarina! Tur att man kan göra gott intryck då och då i alla fall. Massor med kramar!
Margareta