HEM TILL MIG ELLER HEM TILL DIG?

MEN TITTA!
Där kommer någon hem till mig! 
Eller rättare sagt hem till oss.
Det blev ett virrvarr av hundar.
Lyckliga hundar!
Av med kopplen på Shandi och Maxine.
Och så fullt ös.
Alla fyra tog en tur runt koppartunnan för att markera revir.
Jag hade bett Susanne att vi skulle träffas antingen hemma hos oss eller hemma hos henne.
Susanne kom som synes hem till oss.
Jag ville få lite råd och stöd i mitt arbete med hundarna.
Men först lite välkomsthälsning.
Ginnis blev alldeles till sig i trasorna när han möter sin uppfödare.
Enda gången dessa perros stod stilla var när de pinkade.
Sedan blev det fullt ös.
Och alltså suddiga bilder.
Efter lite mat tog vi en tur med hundarna.
Det enda man såg av dem var bakdelarna.
Härligt när de kan springa lösa.
Följ mig bortåt vägen så ses vi längre fram.
Och ska man fota dem stilla i skogen så är nosen i backen hela tiden.
Vart ska du gå min lilla flicka?
Här behövs väl ingen GPS?
Visa mig hur man går hem!
Så låt mig visa vägen baby!
Vi kom hem!
 Susanne var här i måndags.
Efter promenad och prat hade klocka blivit ganska mycket.
Då konstaterade vi att det nog var tid att klippa Tazzo om han skulle ha fin päls i sommar. 
Så då åkte jag hem till Susanne på tisdagen haha!
Då blev det klippa av. 
Ser det ut som att Tazzo tycker det är kul?
När Tazzo var klippt blev det valpmys.
Fast Ginnis tyckte inte det var mysigt.
Han tycker de är uräckliga.
Men det är de inte alls!
Sååå söta!
Men det gick inte att övertyga Ginnis.
Rädda mig Susanne från de här små monstren!
Jag fick glädjen att följa med när alla valparna skulle veterinärbesiktigas.
Först lite kloklippning.
Sedan inburade och iväg.
När vi kom tillbaka och hade gått en runda med hundarna blev det Ginnis tur att bli klippt.
Det är nästan lika hemskt som att ha valpar omkring sig..
Fråga Tazzo.
Han håller koll på Susanne så hon inte är dum mot Ginnis.
Och det är hon ju inte såklart!
Är du klar snart?
Inte nog med att jag fick båda hundarna klippta.
Sedan bjöd Susanne på lunch på Väla centrum.
Därefter var det dags för mig att bege mig hem.
 Och med mitt dåliga lokalsinne så blir det lite besvärligt.
Hur kommer man ut på E4:an från en parkering vid ett köpcenter?
Vart du än går.
Fast jag ville förstås hem.
GPS är lösningen.
Men vad säger människan?
Kör österut!
Klart jag visste att Karlshamn ligger österut i förhållande till Helsingborg.
Men kunde inte människan använda höger eller vänster?
Inte sjutton kom jag rätt!
I alla fall inte till att börja med.
Jag hamnade på en väg som gick vid sidan om E4:an.
Och sedan skulle jag svänga av mot Stockholm!
Blir det inte en liten omväg?
Vägen hem var mycket lång.
 Två mil längre än dit!
Fast samma färdbeskrivning!
Märkligt!
Fast hem kom jag!
TACK SUSANNE!
Alltid lika trevligt att träffas antingen hemma hos mig eller hemma hos dig.
Tack för god lunch!
Och tack för två nyklippta och fina hundar!
 
 
#1 - - Katarina:

Så mysigt när man kan umgås både här och där!!!
Fina killar du fick med hem Margareta❤️
Väldugt avundsjuk på valpgoset....

#2 - - Susanne:

TACK själv för lunch och fika hos er och för att du kom till mig och hjälpte till med valpbesiktningen. Lyllos mig som fick TVÅ dagar för mig själv med dig. Kram på dig!