BILDKAVALKAD FRÅN PERROPROMENADEN 15 FEBRUARI 2017

 Bilder, bilder och massor med bilder!
Jag kan inte räkna dem alla!
Alla utan inbördes ordning.
Det kommer att ta tid att få fram alla bilderna om ni öppnar bloggen i mobilen så ta det lugnt!
Jag ska försöka presentera alla som var med efter hand.
Vi var 17 människor och 13 perros denna gråmulna lördag med en hel del snö.
Vi samlades på vår ladugårdsbacke precis som vi gjort flera gånger tidigare. 
Först kom Maggan med Isa (fast Isa har gömt sig) och Avve, Joakim med Baco och Annelie Kristell med Basse.
Den här bilden visar jag inte så mycket för tt Maggan kom med Isa som visar bit för bit av sig haha (hon hade huvudet med sig också!) och Avve. Jag ville bara visa hur maken hade preparetat sig inför alla hundmöten.
Förstår inte alls varför? 
Ja, ja Dante!
Klart man måste höras när man kommer!
Dante hade inte bara matte Anneli med sig utan också "mormor".
Alla mina hundar utom Tazzo har också haft en mormor. 
 Elisabeth kom med Alice. Sedan är det Lena Ehring med August. August blir klappad av Alice´s husse Kenth. Med ryggen mot kameran är nästa Lena med efternamnet Eriksson. Det ärDonna som gömmer sig. 
Här ser ni lite mer av Donna. 
 
Förutom Maggan med Avve och Isa (Men titta! Hela Isa är med!) så syns vår nyaste bekantskap.
Det är Siv Larsson med Bobby som bara är 4,5 månader. 
 
Annelie med Basse 
Anneli, Dante  och mormor
 
Lena Eh med August och Elisabeth och Kenth med Alice.
August blev väldigt förtjust i Alice.
Joakim med Baco
Mannen som vänder ryggen till är Ingemar som är husse till lilla Bobby.
Magnus och Tina med Milo
Alla lastade in sina ryggsäckar i makens bil eftersom han skulle köra direkt upp till grillplatsen.
Det vill säga det var inte riktigt alla.
Ann-Christine, Peter och Neo kom lite senare så Ingmar hann köra iväg.
Osis!
Men sedan travade vi iväg.
 Peter fick hålla i Tazzo när jag fotograferade.
Ginnis var väl den som var lös precis hela tiden.
Honom behöver man inte titta efter.
Han hittar alltid en människa som han kan försöka tigga godis av.
Avve kollar runt.
Tazzo myser med Peter. 
Om man kollar riktigt noga så ser man faktiskt att Ginnis är med på denna bild också. Hos Ann-Christine, tror jag.
Vi gick inte någon jättelång runda men många av hundarna var lösa och kunde springa fritt.
 
Ingmar hade kört i förväg med bilen.
Första och enda bilen som kört på den vägen som aldrig plogas utan bara är en liten skogsväg.
Jag hade aldrig vågat försöka köra i det väglaget.
Men det gick bra.
Väl framme vid grillplatsen tog Maggan hand om Tazzo lite medan jag fotograferade.
Joakim i bakgrunden.
Var Baco tagit vägen vet jag inte. 
Troligen iväg på bus. 
Dante med mormor
Medan alla började plocka fram det de ville grilla körde Maggan träning med Ginnis, Isa och Tazzo.
Avve var upptagen med annat.
Annelie hittade en stubbe att sitta på.
Undrar vad Basse ville.
Godis? 
Kenth och Elisabeth förbereder sig.
Alice är på vift. 
Mer träning.
Suddig bild men perrohopp är kul.
Tazzos tur.
Perter myser med Neo och August vill gärna vara med.  
Det här är ingen mössa eller så.
Det är en liten perrogosse på 4,5 månader.
Namnet är Bobby.
Han var med på promenad för första gången.
Vill ni se hur han ser ut?
Bättre här?
Eller kanske här.
Giv akt!
Magnus och Milo 
Joakim ser ganska nöjd ut där han sitter med sin Baco.
Men inte är väl detta din hund Lena?
Jag har en känsla av att det är Annelies Basse.
Men var är Donna?
Hon var tydligen fullt upptagen med att kolla in Alice.
Alices matte blev istället uppvaktad av en annan krullis.
Gissa vem!
Haha!
Stackaren!
Han får nog ingen mat hemma.
Nu funderar Ginnis istället på om Maggan är lite mer givmild. 
Eller det kanske är bättre att ställa sig in hos Bacos husse.
Men Alice får godsaker av husse Kenth. 
Milo och Magnus
Neo och Avve har känt varandra länge och leker alltid fint.
Men det går ju inte med kopplet på Ann-Christine! 
Neo
Men här vill en annan gammal vän tränga sig in i eventuell lek.
Inte vet jag vem han är.
Han tror att han är bäst i alla fall.
Annelie med Basse och Lena med Donna
Här är Siv som är ägare till minstingen Bobby
Inte vet jag vem som är ägare till denna herre.
Fixat grillen har han i alla fall gjort.
Ingemar, Siv och  Baco eller?
Längst fram är det August som står
Matte!
Ge Donna lite korv!
 Hela gänget! 
Haha Maggan!
Visst sitter du bra!
Isa är en knähund.
Neo, Peter och Ann-Christine
Dags att ta fram semlorna.
Bilden har jag snott från Ann-Christine för att ni ska se att jag också var med.
Semlorna blev inte så bra som de brukar men de var ätbara.
Jag tror ingen blev sjuk av dem. 
Tina tyckte att jag alltid klagar på mina bakverk.
Och jag lyckas alltid med att misslyckas så att säga.
Några ville i alla fall smaka. 
 
Annelie och Basse väntar på sin tur. 
Och titta!
Där är Avve också!
Han har hållit sig undan ganska mycket.
Maggan vågade smaka.
August undrar nog om matte ska ge honom en semla också.
Anneli och Dante.
Du glömmer väl inte August Lena Eh?
Lena Eh, Peter, Ann-Christine och Tina (Milos matte).
Elisabeth omgiven av massor med hundar som har flockats runt Alice.
Alice undrar om husse Kenth har något gott.
Alice och Donna struntar fullständigt i semlorna. 
 Isa och Alice gillade varandra. 
Det vill säga.
Isa var med intresserad av Alice än tvärt om.
Tror att det var dags för Alice att löpa för hon var väldigt intressant för många.
Men Donna var mer intresserad av mat och tigger lite av Tina.
Ja, ja!
Ni ser väl att Ginnis också håller sig framme.
Förstås! 
 Vilken tur Ginnis att Tina är givmild.
Det var nog semlan som gillades bättre av hundarna. 
 Dags att packa ihop. 
Så hemåt igen.
Rundan var 3,5 kilometer så den var inte så lång.
Ungefär lika lint till som från grillplatsen.
Filmer på hemfärden har ni kanske sett på facebook?
 
 Tillbaka på ladugårdsbacken och diskussion om när vi ska träffas igen.
Tina och Magnus får ordna en promenadslinga på vackra Tromtö i början av maj. 
Dagen efter var Ginnis, Tazzo och jag tillbaka vid grillplatsen för att se så vi hade lämnat den snygg och fin.
Det märktes inte att vi hade varit där!
Förutom då att snön var nertrampad.
Men Ginnis och Tazzo hade mycket att nosa på.
Hela vägen hem!