MALMÖUTSTÄLLNINGEN VAR VÄL OK

Ni kände väl igen benen?
 Att åka till hundutställning kan vara ganska trevligt men också väldigt kaosartat.
Nu måste jag varna känsliga bloggläsare!
Jag tog 160 bilder men merparten av bilderna var urursla!
Andra dåliga!
Några få skapliga.
Den nedan var urursel men visar på något sätt det kaos som jag upplever att det är på utställningar inomhus.
Resten av bilderna i inlägget är dåliga och några få skapliga.
Väldigt få skapliga.
MEN!
Det är trevligt på utställning för att man träffar så många trevliga människor och deras fina hundar.
Så jag visar bilderna i alla fall.
Helene och Roberto var där med Kanel.
(I bakgrunden syns också  Sofia.)
Det var länge sedan vi träffades.
Faktiskt mitt i natten förra gången haha.
Men här är en som kan slappna av trots att det inte är natt och trots allt kaos runt omkring.
Kanel!
 Anneli kom från Karlshamn med sin Dante. 
Kenth var där också.
Han skulle ställa Dante.  
Som ni redan har sett så var Susanne där, som tur var, eftersom hon hade lovat att ställa Tazzo.
Hon hade inga hundar med sig av naturliga skäl.
Maxine hade precis fått valpar och Shandie skulle föda vilken dag som helst.
Men det var många Aberlourshundar där ändå.
Förutom Kanel så var kullsystern Vimsa där
med matte Jonna.
 
Visst är Vimsa fin!
Det skulle visa sig under dagen.
 Två Aberlourshundar till var med denna lördag.
Buster med ägare Kerstin.
Den fjärde Aberlours kommer egentligen från Casa Ferryland.
Vänta så ska ni få se!
Först måste jag berätta att Sofia var där med Essie.
Sofia kollade noga att Tazzo hade rätt vaccination när vi skulle gå in.
Hon litade inte ett dugg på mig hahaha.
Du skulle bara veta Sofia!
 Så fick jag då äntligen träffa Annika och Felicia!
Så väldigt roligt! 
Det speciella med dessa härliga människor är damen här nedan.
Chanel!
Visst ser hon lite ut som Tazzo?
Detta är alltså Ferrylands Destination Aberlours.
Tazzos dotter!
Såå mysig!
Fast hon tyckte att Tazzo var alldeles för påträngande.
Felicia gillade nog Tazzo bättre än vad hennes Chanel gjorde.
 
Ni ser själva!
Chanel vill inte ens titta på Tazzo.
Roligt var också att två kullsyskon till Chanel ställdes ut i Norge samtidigt som vi ställde i Malmö.
Alltså två till av Tazzos och Jinxs finingar.
Där blev Dhalia BIR (till höger med Monica) och Bruno BIM (till vänster med Irene).
Nog om detta nu.
Dags att börja förbereda sig för själva utställningen.
Bra jobbat Felicia!
Så duktig du är!
Kanel kan sin sak.
 Åja!
Skapligt Tazzo.
Bara du får ordning på alla fyra benen.
 Du glömde det fjärde benen Tazzo.
Helene och Jonna först ut med syskonen som ställdes i valpklassen.
Sedan var det dags att börja ställa hanhundarna.
Dante ställdes av Kenth.
Du minns vad jag sa´ Kenth när vi träffades igår.
Inte världens bästa bilder på Dante.
Men han är jättefin och skötte sig riktigt bra nästan hela tiden. 
Kerstin får vara med igen med Buster. 
Vad Kis hund kallas vet jag inte men kennelnamnet är Solhems Blanc de Pacs.
Kallas han inte Pax - Pacs?
 
 Dags för Tazzogossen.
Ni ser!
Bilderna på Tazzo är lika dåliga som alla andra.
Kanske till och med sämre.
Han är i alla fall duktig när Susanne ställer honom.
Nu kallar jag Kis hund för Pacs och Tazzo kallar jag för Tazzo fast han heter Tabarro de Aronagua. 
Stå snyggt nu när domaren kommer! 
 Kerstin ser sammanbiten ut där hon står med Buster. 
Fast nu blev det glatt.
Inte vet jag vad som hände.
Jag som inte ens fattade att Tazzo blev bästa hane.
Och så då alla tikars tur.
Tyvärr har jag inte bilder på allt och alla som ni förstår.
Bilderna på Felicia med Chanel och Åsa med Mizu finns som det knappast går att se.
Ki med Brown Sugar Wavelet, Louise med Lamirada Amber Star Born, Tess och Sofia med Essie. 
Dags att kora bästa tik.
Louise med Tess blev bästa tik!
Så var det då BIR och BIM
Och som vanligt visste jag förts inte att Tazzo hade vunnit.
Inte förrän det var dags för fotografering.
Domaren hade många synpunkter på hur det skulle gå till.
Hon kommenderade ner mig på knä.
Och det är förstås inga problem.
Men det är när jag ska komma upp som det blir värre.
Dessutom tyckte domaren inte om att hundarna tittade på mig.
Hahaha!
De tyckte väl att det hade stått snyggt i ringen tillräckligt mycket. 
Bättre nu? 
 Tazzo fick i alla fall ett fint omdöme med Excellent och Ck och CACIB
Sedan var det bara att vänta för att ställa honom i stora ringen.
Men först i stora ringen ställdes valparna.
Och Jonna med Vimsa blev BIS!
Så väldigt roligt!
Susanne gjorde en krigsdans men Jonna och Vimsa visste hur man för sig i ringen.
Stort grattis!
För Tazzo blev det ingen utdelning i stora ringen.
Men han skötte sig i alla fall fint.
Här är de bilder som arrangörerna tog på Jonna och Vimsa. 
Och på Tazzo! 
Tusen tack Susanne för denna vovve och tusen tack för att du ställer honom!
 
 
#1 - - Susanne:

Tusen tack för att Ginnis och Tazzo har det så bra hos dig och Ingmar och för att du ör min vän. Du vet att jag uppskattar det mycket!
Kram!!

Svar: Nu har jag också lagt till, dragit ifrån och kastat om bokstäver i bloggen så att det ser lite bättre ut för en svensklärare. 😂😂😂Att du bara kunde läsa den. 😬
Margareta

#2 - - Katarina Lidal:

Måååånga fina hundar!!! Tack för att du delar med dig av alla dina upplevelser Margareta! Älskar att läsa din blog.