JAG FICK ETT MESS och det gick som på räls

I höstas fick jag ett mess som gjorde mig väldigt glad. 
 
Kära Margareta 

Vi vill så gärna ge dig något fint som du kan minnas Ingmar genom. Du har ett hus fullt av prylar och en trädgård full av växter…

Därför bjuder vi dig på en resa till Katarina och Jan-Ove 15-21/3 2018. 

Din bror har lovat att bo i huset och passa katterna samt en av hundarna. Den andra hunden kommer vi att ta hand om. Katarina och Jan-Ove tar hand om dig. 

Vi hoppas att  vi inte missat något - i så fall tar vi hand om det också. Du behöver bara se till att du har ett giltigt pass och en packad väska. Checka in den så att du slipper fastna i tullen. Susanne ser till att du inte missar något tåg. 

Stora kramar från

Ann-Christine, Katarina, Helene, Maggan och Susanne

Fattar ni?

VILKA VÄNNER JAG HAR!

❤❤❤❤❤

Även om jag fick lite pikar också, haha!

Fattar inte varför!

Eller det gjorde jag förstås. 🤗

Nu i mars månad var det dags att skrida till verket. 

Det gällde att vara väl förberedd!
 
Ann-Christine frågade om jag hade resfeber. 
Det hade jag haft i flera veckor!
Ann-Christine och Peter skulle passa Ginnis medan jag var iväg.
Det hade han inte alls något emot!
Jag fick rapporter hela tiden och Ginnis mådde verkligen som en prins.
Tazzo och katterna var hemma i huset tillsammans med min bror Stefan.
Och hade det också väldigt bra.
😍 
När det gäller mitt resande kan allt gå fel. 
Jag menar!
Jag har missat tågtider. 
Jag har hamnat i Frankfurts inrikeshall när jag skulle byta plan. 
Jag har blivit stoppad i säkerhetskontrollen eftersom jag hade en tickande väckarklocka i resväskan. 
Jag har blivit stoppad i säkerhetskontrollen för att jag haft för stor shampoflaska. 
Jag har blivit sittande på flygplatser i timmar eftersom planen inte vågade ge sig iväg på grund av dimma. 
Detta gjorde att jag missade tåget hem från Kastrup. 
Och sista tåget hade också gått. 
Ja, man kan säga att jag hade anledning till att ha resfeber. 
 
Det var inte för inte som Susanne hade fixat att jag kunde checka in en väska. 
Så jag slapp att öda en massa tid i säkerhetskontrollen med för stor shampoflaska. . 
 
Konstgt nog hörde Johnny i Bergen också av sig och erbjöd sig att höra av sig och påminna mig om när tåget gick. 
Så jag slapp att åka taxi till Kastrup. 
 
Susanne hade också fixat att jag hade gott om tid i Kastrup. 
Eftersom jag inte är världsbäst på sprinterlopp. 
Katarina talade också om att det tar 12 minuter att komma till gaten. 
Om man går rätt vill säga. 
Jag gick rätt!
Så det var bara slappna av för mig och för mina kära vänner.
Here I come!
 Katarina var och mötte mig i Malaga,
Jan Ove hade fått ett annat uppdrag.
Tänk att få eget rum med egen toalett och dusch!
Vilket hotell! 
Och vilket mottagande!
Med bubbel!
 
 
Visserligen står det en varningsskyt för hundar på huset!
Men det måste vara ett skämt!
 Balder och Loke är helt underbra!
Vilket fantastiskt sällskap jag fick av dem.
Den här bilden tog Jan Ove innn han serverade mig en campari!
Men jag var ju tvungen att se mig omkring i trädgården också.
Kolla poolen!
Kolla uteköket!
Kolla växterna!
Och kolla huset!
Så underbart vackert där är!
 
 
 
Bilderna kommer lite huller om buller men det var så mycket att uppleva och njuta av.
Tänk att kunna sitta ute och äta.
Och sola.
Vädret var inte precis på topp men helt ok när man kommer från kalla Blekinge.
Riktig vår!
 
Men mest njutbart var förstås umgänget med Katarina och Jan Ove!
Det blev god mat och dryck.
Härliga promenader i omgivningarna.
Restaurangbesök.
Utflykt till Malaga.
Utflykt till centrala Coín.
Utflykt till havet och till Furengirola.
Jag mådde verkligen som en prinsessa!
Så avkopplande och så trevligt.
Nu blir det bilder som inte säkert kommer i den ordning som allt hände.
Och jag kommer inte ihåg namnen på alla platser vi var på.
Tyvärr!
Men jag minns med glädje alla upplevelser!
Första dagen arbetade Katarina och Jan Ove och jag tog hundarna och travade.
Uppåt!
 
Trappan var inte att leka med!
 
På kvällen mötte Katrina upp på en loka restaurang.
Tänk att kunna sitta ute och ät!
En rufsig perro kom och tiggde bröd av oss.
 Asch det här blogginlägget blir ju jättelångt!
Jag har ju bara kommit till första dagen! 😊
Jag får fortsätta med ett nytt  inlägg snart!
Ni får njuta lite med bilderna av alla fantastiska växter som jag såg.
Så får ni veta mer om alla utflykter senare!
 
fortsättning följer alltså!