JAG FÖRBEREDDE I ALLA FALL - LITE 😂

 Susanne har varit hÀr. 
Eftersom hennes ansikte hade varit i kontakt med gatan lovade jag dunkel belysning.
GĂ„ aldrig ut med fyra perros samtidigt!
I alla fall förberedde jag Susannes besök med att tÀnda massor med vÀrmeljus. 
Ganska mysigt men med tanke pÄ Susannes ansikte var det onödigt. 
BlÄmÀrkena hade bleknat betydligt. 
Jag hade ocksÄ förberett maten.
Först kantarellsoppa toppat med knaperstekt bacon och grÀslök.
Sedan fiskgratÀng pÄ torsk och med romsÄs och potatismos.
Det lÄter vÀl ganska gott eller hur? 
Men skenet bedrar!
Och inte berodde det pÄ sterinljusskenet precis.
Soppan var inte varm och gratÀngen smakade ingenting. 
Potatismosen flöt ut i sÄsen. 
Det brukar vara gott!
Men inte!
Till rÄga pÄ allt sÄ hade jag glömt att göra sallad!
Man kan inte lyckas med allt. 
Men vinet var gott! 😜
Susanne skulle klippa hundarna ocksÄ. 
Jag förberedde det ocksÄ. 
TÀnkte att jag skulle klippa bort det vÀrsta. 
Men det gjorde jag inte. 
Det vÀrsta var kvar!
PÄ hundarna alltsÄ. 
Stackars hundar!
Inte undra pÄ att Tazzo ser sÄ lidande ut.
Och Ginnis talade tydligt om att nu fick det verkligen vara slut pÄ det dÀr klippandet.
SÄ jag laŽ av och Ginnis sÄg förfÀrlig ut.
Hundarna var ganska fina innan jag misshandlade dom med trimmer och sax.
Tycker jag i alla fall.
Men jag visste ju att Susanne skulle komma och fixa dom fina ingen.
Fast med lite mindre pÀls.
 Tazzo blev först fÀrdigfixad. 
Han njuter av att bli ompysslad. 
Ginnisstackarn tycker klippning Àr pest. 
Hans pÀls Àr filtig och jag hade gett upp halvvÀgs. 
Susanne fixade honom presentabel men det var lite mer att klippa pÄ honom. 
 
Shandi och Maxine höll koll pÄ vad som hÀnde hela tiden.  
Sedan gav vi oss ut i skogen. 
Mina hundar Àr riktigt fina igen Àven om jag tycker de Àr finare med lite mer pÀls.
Susanne hade inte förberett skogspromenad sÀtskilt noga. 
GÄ i lervÀlling och vatten i vanliga gympaskor Àr inte att rekommendera. 
Det blir ganska vÄtt. 
Vi försökte torka skor och strumpor pÄ vedspisen. 
Det gick inte sÄ bra. 
Skulle ha slÀngt allt i tumlaren istÀllet. 
VÀl hemma fikade vi i alla fall och jag grÀddade vÄfflor, rev mandelmassa och blandade med vispgrÀdde och till det fÀrska hallon. 
Det var inte förberett men blev gott!
Jag sÀger det igen!
VÀnner Àr guld vÀrt!
Hoppas Susanne vÄgar komma tillbaka.
Ska försöka förbereda mig lite bÀttre nÀsta gÄng.
Och sÄ min bror och  mina goa vÀnner som hittar pÄ sÄ fina överraskningar.
 
 
 
#1 - - Susanne:

Jag kommer tillbaka. Var sÄ sÀker. Tack för god mat och vin, trevligt sÀllskap, hÀrlig promenad och fantastiska vÄfflor.

#2 - - Susanne:

Jag kommer tillbaka. Var sÄ sÀker. Tack för god mat och vin, trevligt sÀllskap, hÀrlig promenad och fantastiska vÄfflor.