FÖRST KLIPPKURS, SEDAN PERROPROMENADER, MÖTEN MED HUNDÄGARE OCH HUNDTRÄNING

Det har inte blivit tid eller energi att skriva om annat än makens sjukdom under senaste halvåret. 
Men nu ska ni få veta lite vad som har hänt i övrigt. 
Hur livet än ser ut så måste hundarna få sin stimulans. 
Jag kan inte påstå att Ginnis och Tazzo har fått jobba så mycket som de borde.
Såklar har de dagligen fått promenader, simturer så länge det var skapligt varmt, nosarbete och annan mental träning. 
Men lite andra roligheter har det också varit.
 
Men vi börjar från början!
Eller vi börjar i mitten av augusti
OCH TROTS ATT DET VAR ETT TAG SEDAN KURSEN VAR VILL JAG SKRIVA OM DEN.
ALLA VAR SUPERNÖJDA!
 
Då kom Susanne hit för att ge oss råd och hjälp med våra hundars päls.
Ja, ni vet Susanne med efternamnet Hall.
Min vän i alla väder!
Det roliga var att man kom från när och fjärran för att vara med på kursen.
Ja, ja, kanske inte när och fjärran men nästan.
Från Skåne, Småland både från Kronobergs län och Kalmar län och så förstås från Blekinge.
Karlshamns Brukshundsklubb lät oss vara i klubblokalen gratis för att genomföra denna kurs som sträckte sig så gott som hela dagen.
STORT TACK TILL KARLSHAMNS BRUKSHUNDSKLUBB!
Vi började med fika!
Tack vara Perroklubben som gett oss bidrag så hade jag kunnat fixa ett väl tilltaget fikabord.
TACK TILL SPDAEK!
Ni fattar väl att det inte var bordet som var väl tilltaget utan det som fanns på?
Dessutom hade Annelie Kristell bakat en supergod kaka.
Medan vi fikade så berättade Susanne om pälskvalitet,  pälsvård, redskap och en massa annat.
Shandi fick visa via TV:n. 
 Sedan visade Susanne på en hund hur hon gör.
Gissa vilken hund!
Ha, ha!
Det är Tazzo.
Nu brukar Tazzo stå stilla men om utifall att så kan man sätta fast hunden.
Han fick förresten vara träningshund för Annelie K och Siv som inte hade sina hundar med sig.
Basse skulle ställas ut och behövde sin päls.
Sivs hund var nyklippte.
Men de fick alltså också träna. 
Minstingen på bilden är Digga.
Sedan var det bara att sätta igång för var och en att träna med hjälp då och då av Susanne.
Lillemor och Isa kom från Kalmar för att träna.
Och så duktiga!
Nähä du matte!
Du ska inte klippa mig!
Lämna det till experterna.
Bättre du tittar på.
Texas var inte så road av att bli klippt men stod stilla när Susanne kom och klippte medan matte tittade på..
Ännu bättre när matte inte ens är med.
Men har ni sett den lidnde blicken!
Lena tog sig an Mollie.
Och se så´n stil hon har!
Koncentration!
Kenth och Dante. 
Två Anneli!
Eller en Annelie(Basses matte)  och en Anneli (Dantes matte)
De kollar hur Kenth sköter sig.
Och visst sjutton sköter han sig bra! 
Men det gäller att hålla tungan rätt i munnen.
Och så var ju lillpluttan Digga där för att bli klippt för första gången.
Matte Sofia fick hjälp av dottern vars namn jag är osäker på.
Men är det inte Agnes?
Mitt i allt blev det klipp-paus och fikapaus.
Ni ser att det fanns mycket gott att välja på.
Det var härligt att vi kunde sitta ute och fika - och prata.
Hör du matte!
Är du snål?
Ge mig en godbit vet jag!
Sedan full fart igen.
Man kan ju inte åka hem med en hund som ser ut såhär.
Molliegumman!
Tur att Lena fick hjälp av Siv.
Mollie är tålig.
Halvfärdiga hundar lite överallt.
Lillemor och Isa
 Färdig!
 
 Vilken liten sötnos!
Susanne var tvungen att fota.
Det har hänt massor annat då och då under sommaren och hösten 2017.
Men ni får hålla er till tåls!
DET KOMMER MERA! 
Besök hos perrovänner
Perropromenader
Aktivitetskurs
Lydnadskurs
 Besök på Öland
Besök i Växjö och promenad med Maggan. 
Besök hos Tofft
Miniperropromenad med spanjorerna
 
Besök av Susanne och hundklippning!
 
JAG VILL BARA SÄGA I DETTA INLÄGG!
ALLA VAR SÅ DUKTIGA PÅ KLIPPKURSEN!
OCH LÄRDE SIG SÅ MYCKET!
UTOM EN!
Och det var såklart jag.
För Susanne klippte ju min hund.
 Och dessutom fick jag besök ännu en gång av Susanne så då blev båda hundarna klippta.
Väldigt behändigt!
Men nu måste jag ta mig i kragen och klippa båda mina lurvpellar.
Snart!
#1 - - Susanne:

Du får väl bjuda hem mig så vi kan klippa och dricka vin. I den ordningen. Jag kan ta med utrusning så klipper vi varsin och spar tid 😁

Svar: Du har en stående inbjudan!
Margareta