RÄTT OK PLACE TROTS ALLT

Min matte och husse tycker tydligen det är bra för mig att träffa andra hundar.
Jag vet inte om jag tycker det är nödvändigt.
Jag vet ju inte om de är snälla.
Titta bara på den där!
Kan väl inte vara något att leka med!
Bäst jag gömmer mig.
Nu matte får du rädda mig för husse bussar ihop mig med stora lurviga saker. 
Även du min Brutus!
Och TVÅ! 
Ni förstår väl att jag var tvungen att gömma mig? 
Fast lite spännande är det förstås.
De verkar ju ganska snälla. 
Men den där Ginnis är mer intresserad av godis än av mig. 
Men den där Tazzo då?
Kan det vara något att leka med?
 
Han verkar i alla fall ganska snäll och hans svansstump viftar som bara attan.
Jag tror jag ska se mig omkring lite.
Nu kommer tiggaren igen!
Så tröttsam han är! 
Han ser dessutom ganska konstig ut!
Så´n där svans har inte jag.
Min är ännu mindre än Tazzos till och med.
Men vad håller du på med hela tiden?
Måste kolla så du sköter dig.
Fotograferar?
Vad är det?
Nu ville matte, husse och den där tanten ha kaffe så vi gick in.
Men husse!
Släpp mig!
Jag måste kolla allt som finns här.
Titta nu vad som hände när du höll mig husse!
Ginnis snodde bästa platsen.
Sådär får du väl inte göra matte!
Du ska bara klappa mig!
Försök få ner det där monstret!
ÄNTLIGEN!
Ja, ja!
Det duger lika bra med dig husse.
Men det tar på krafterna när man är på upptäcksfärd hos konstiga hundar och människor.
Bäst de får dricka sitt kaffe ifred.
Matte hade bakat bullar.
Det gillar tydligen den konstiga tanten!
Jag behöver vila!
Stör mig inte! 
Va´?
Hem nu när jag hade somnat?
OK då!
Det var ju ett ganska ok place jag besökte trots allt.
Kanske jag bestämmer mig för att komma tillbaka någon gång.
Får se.
Men jag fick inte bajsa inne!
Fattar inte varför? 
 
#1 - - Katarina Lidal:

Vilken underbar sötis!!!