PERROPROMENAD EN HUMÖRHÖJARE!

Att träffa en massa människor som precis som jag älskar perros är verkligen något som höjer humöret.
Och som ni ser på bilden överst i inlägget så tycker Ginnis också att dessa träffar är ett lyckopiller.
Inte minst när Maggan kommer.
Det har varit lite dåligt med blogginlägg på sista tiden.
Och det har varit ännu sämre med perroträffar!
Jag har ju slutat som lokalombud för Blekinge av förklarliga skäl.
Men det märktes inte igår!
Jag gjorde en liten förfrågan på facebook för att se om det fanns några perrosar i närheten av mitt nya boende på Öland.
Och det fanns det!
Såklart visste jag att Tobbe, Ulrika och Lewis fanns i Färjestaden eftersom de många gånger har kommit bilande till Karlshamn för att vara med på våra träffar där.
Nu fick vi träffas nästan på hemmaplan.
 
 
Om ni saknar Ulrika på bilderna så beror det på att Tobbe och hon hade åkt före till Stensö i Kalmar för att sätt igång grillen och Ulrika blev kvar där för att vakta elden.
Men Tobbe Och Lewis var på plats vid parkeringen när jag kom dit. 
 
 Sedan kom det Blekingebor!
Så roligt att de fortfarande vill träffas och kommer bilande till Småland, Kalmar län.
Elisabeth, Kenth och Alice bor i Karlskrona och är alltså även dom gamla vänner. 
Ginnis och Lewis var snabbt framme för att hälsa.
Ja, ni vet!
Ginnis är alltid snabbt framme för att hälsa.
På alla!
Sedan ramlade det in gamla och nya vänner om vartannat!
Om jag har räknat rätt blev vi till slut 16 tvåbenta och 12 fyrbenta. 
Maggan och PA kom från Växjö med Avve och Isa.
Och Ginnis blev helt galen när han hälsade på Maggan.
Frazze och Lewis höll sig på avstånd. 
Frazze ja!
Han kom med matte Veronica och lillmatte Alfrida från Oskarshamn.
Så väldigt roligt att träffa nya perroägare!
Och inte så väldigt långt bortifrån.
Frazze kommer från Havslätts kennel i Oskarshamn så han fick träffa sin mamma Astrid också.
Vänt bara så får ni se. 
Men först måste Frazzo kolla upp Isa och Alice. 
 Nu ser ni också Sandra som har Havslätts kenneln.
Fler nya vänner alltså.
Sandra kom alltså från Oskarshamn tillsammans med sin son Melvin.
De hade med sig Astrid (som Melvin håller) och Sigrid. 
Astrid har nyligen haft en valpkull och en av de valparna finns nu i Färjestaden så vi väntar bara på att Ester växer till sig och kan vara med på promenader framöver. 
Nu dökt det upp flera "gamla" vänner!
Mitt i bilden syns Magnus och Tina som bor i Nättraby som ligger väster om Karlskrona.
Alltså ännu flera Blekingebor.
Men var Milo har tagit vägen vet jag inte.
 Ann-Christine och Peter som tillsammans med Maggan är några av de perroägare som jag känt längst bor också i Blekinge tillsammns med Neo.
De bor i Bränteknuva.
Vet ni inte var det ligger?
Det är ni i så fall inte ensamma om.
Men Bränteknuva ligger ganska nära Nättraby som tillhör Karlskorna kommun som ligger i Blekinge.
Hahaha!
Inte lätt att hitta!
Här är lite bättre bild på Melvin och Sandra med Astrid och Sigrid.
Men var är Milo?
Peter höll Neo men Ginnis "överföll" Ann-Christine.
Ginnis är verkligen lycklig att få träffa alla dessa favoritmänniskor.
Hurra!
Här komme Milo!
Tillsammans med matte Tina.
Och!
Tillsammans med brorsan Lewis!
 
Ann-Christine och Neo 
 Veronica och Alfrida.
Men Frazze var inte intresserad av att posera.
 
Sedan gällde det bara att vänta in den sista perroägaren.
PA och Maggan med Avve. undrade vart hon hade tagit vägen.
Kvinnan vi väntade på hade fått vända hem för att hämta sina pengar och blev lite sen. 
Inte sjutton vet jag vad Peter och Ann-Christine gjorde.
Sjöng kanske?
Ginnis hade i alla fall parkerat sig bra.
Han bodde ju hos dem när jag var på vift.
Men titta!
Nu kom hon ju!
Hon som är uppfödare till Lewis och Milo.
Och Tilly som bor i Nybro och inte kunde komma denna gång men sen!
Jag talar alltså om Nicola som efter ett antal år i Malmö är åter i Småland.
Närmare bestämt i Broakulla.
Som ligger nära Emmaboda.
Om ni nu vet var Emmaboda ligger.
Nicola hade med sig Lilly och Filippa.
Och Ginnis var såklart snabb på att hälsa på gamla vänner.
Dags att trava iväg på vackra Stensö.
Först tog vi vägen till östra sidan av ön och till min gamla badplats Högås.
Där är inte mycket till badplats längre men perfekt för hundarna att bada.
Nu tänker jag inte skriva en massa vid bilderna längre.
De får tala för sig själva.
Skriver bara lite här och där.
Som t ex när Ginnsi håller sig framme.
Och det gör han ju ofta.
Som hos Melvin.
Eller hos Peter.
Högås! 
Så småningom vände vi åter längst med västra sidan av Stensö och fram till hundbadet och grillplatsen.
Och där väntde Ulrika!
Alltså Lewvis matte som varit så snäll och vaktat grillen medan vi andra vandrat.
Ulrika pratade valpar med Sandra.
Om ni kollar noga ser ni Ginnis som tigger hos PA.
Korv!
Ginns försökte också tigga av Veronica och Alfrida.
Skam den som ger sig.
Isa och Avve såg lite lidande ut när de blev kopplade.
Sigrid och Astrid också
Neo undrade varför ingen kastade pinnar ut i vattnet.
Det var nämligen pinnförbud.
Men bra karl reder sig själv.
Neo stack iväg långt bort
och kom tillbaka med ett fynd!
Milo poserade om än lite motvilligt.
Frazze sökte kontakt med Avve.
Leksugna!
Men det var dags att bege sig hemåt igen.
Vilken härlig dag det blev!
Tack alla som kom!
Och vid nästa träff kommer kanske fler nya bekantskaper eftersom flera har varit intresserade men tyvärr upptagna med annat denna gång.
 
KRAM!
 
Om någon undrar var Tazzo höll hus så kan jag berätta att hade mysstund med min bror.
Men sedan tog Maggan, PA och jag en extrapromenad så att Tazzo också fick träffa kompisar.
Om nu Isa och Avve kände igen honom.
Utan lockar!